YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.
Karar Tarihi: 04.11.2010
Şikayet eden : Şevket ÇETİN
Şikayet Edilen : Tesco – Kipa Kitle Pazarlama Tic. ve Gıda San. A.Ş.
Şikayet konusu : Samsung Marka Cep Telefonu
Şikayet tarihi : 20.09.2010
Talep : Malın Değiştirilmesi
Miktar : 199.90 TL
Olayın Özeti :Tüketici dilekçesinde, 03.04.2010 tarihinde satın alınan Samsung marka j700 model 357723023404722 imei nolu cep telefonunu 27.02.2010 tarihinde kendiliğinden kapanıp açılıyor, ekrana görüntü gelmiyor, görüşme yapılırken kapanıyor arızalarından dolayı servise gönderdiğini cep telefonunun servis tarafından onarımının yapıldıktan sonra 10.03.2010 tarihinde teslim aldığını, arızaların devam ettiğini gördüğü için 12.03.2010 tarihinde tekrar aldığı yer olan Kipa’ ya götürerek bir başka servis olan Adaser teknik servise cep telefonunun gönderildiğini fakat teknik servisin cep telefonunda hafıza kartı yuvası kırık, pedler kalkmış bord değişimi gerekmektedir diyerek 160,00 TL ücret talep ettiğini bu durumu kabul etmeyip bir başka servis olan Telpa teknik servise cep telefonunu tekrar gönderdiğini fakat Telpa teknik servisinde aynı sonuca vararak 52,00 TL karşılığında onarımın yapılabileceği konusunda teklifte bulunduğunu belirterek kendisinin bu durumu kabul etmediğini söz konusu hatanın servis tarafından kurcalanma sonucu oluştuğunu düşündüğünü belirterek değişim talebinde bulunmaktadır.
Şikayet edilenin savunmasının özeti: Firmadan 20.09.2010 tarih ve 8795 sayılı yazı ile savunma istenilmiştir. Verilen savunmada; şikayet konusu samsung marka cep telefonunun kendileri tarafından yetkili servise gönderildiğini, yetkili servisin incelemesi sonucunda ürünün garanti kapsamı dışında işlem göreceğini tespit ettiğini, tüketici tarafından cihazın onarım ücretinin kabul edilmemesinden dolayı cihazın işlem görmeden servisten çıkışının yapıldığını belirtmiştir.
İnceleme ve Gerekçe : Şikayete konusu cihazın incelenmesi için Ali SAYGANER bilirkişi olarak görevlendirilmiştir. Bilirkişi inceleme sonucunu “Şikayete konu olan cep telefonunun yapılan ilk incelemesinde telefonun açıldığı açılırken ekran görüntüsünün yarısının kaybolduğu (1 kez gözlenmiştir) kullanılabilir bütün fonksiyonlarını yerine getirdiği aktif kullanılarak uzun görüşme testleri yapılıp kapanma problemine rastlanmadığı gözlenmiştir. Cep telefonunun yapılan yüzeysel incelemesinde hafıza kartı kapağı alt giriş bölgesinin zorlandığı ve eğildiği gözlenmiştir. Cep telefonunun elektronik kısmı incelendiğinde hafıza kartı giriş bölgesi metal kısmı eğildiği ve ana kartı tutan noktaların temas yerlerinden ayrıldığı gözlenmiştir. Cep telefonunun iade sebebi olan hafıza kartı yuvası problemi dışında elektronik bölgede yapılan incelemede bir soruna rastlanmamıştır.
Cep telefonları software (yazılım) problemi olduğu düşünülürse dahi servis hizmeti sırasında öncelikle ana kartı incelenmek üzere gerekli servis ekipmanları yardımıyla açılır. Açılan kısım incelenir sıvı, darbe olup olmadığı kontrol edilir bir problem görülmezse cihazın yazılımı güncellenerek teste tabi tutulur. Yapılan test sonucunda arızaya rastlanmasa kullanıcıya teslim edilir. Bu açıklama doğrultusunda cihazın ilk servise gönderilmesinde TELPA yetkili servisin cep telefonuna software yüklemesi ve iade sebebi olan hafıza kartı yuvası kırık arızasına rastlamamış olması, ilk servis teslim tarihi olan 10.03.2010 günü cihazı teslim alıp 12.03.2010 da tekrar servise bırakması ve 15.03.2010 da ADASER yetkili servisin 10 gün sonra 25.032010 da cihazda kullanıcı hatası bulması ve ana kart fiyatı vererek iade etmesi bu durumun yetkili serviste oluşabileceği ihtimalini güçlendirmiştir. Cep telefonunun gerekli ekipmanlar kullanılarak açılması sırasında söz konusu bölümde kasılmanın gözlenmesi hafıza kartı yuvasının bağlantı noktalarından ayrılması bu durumun serviste oluştuğunu kullanıcı tarafından cihazın açılmak istenmesi gibi bir durumun söz konusu olmadığı servise bir gün sonra tekrar bırakmış olması bu durumu güçlendirmektedir. Tüketicinin cep telefonunun yapılan incelemesinde cep telefonunun açılması sırasında yapılan yanlış müdahalenin hafıza kartında deformasyona yol açtığı yukarıda belirtmiş olduğum durumların göz önünde bulundurularak söz konusu durumunda tüketicinin kullanım kusuru bulunmamaktadır. ” şeklinde rapor etmiştir.
Ekli dilekçe ve teknik servis formlarının incelenmesinden cihazın arızası nedeniyle iki defa servise verildiği, ilkinde yazılım yüklenerek tamir edilen cihazın ikincisinde garanti kapsamı dışında olduğu tespit edilerek ücretli onarım teklif edildiği, bilirkişi raporundan ise cihazda mevcut arızanın olduğu ve arızanın kullanım hatasından kaynaklanmadığı anlaşılmış olup ancak tüketicinin talebi olan malın değiştirilmesi için 4822 sayılı kanun ile değişik 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’ un 13. Maddesine dayanılarak hazırlanan ve 14.06.2003 tarih, 25138 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Garanti Belgesi Uygulama Esaslarına Dair Yönetmeliğin 14/a bendinde; “Tüketiciye teslim edildiği tarihten itibaren, belirlenen garanti süresi içinde kalmak kaydıyla, bir yıl içerisinde; aynı arızanın ikiden fazla tekrarlanması veya farklı arızaların dörtten fazla meydana gelmesi veya belirlenen garanti süresi içerisinde farklı arızaların toplamının altıdan fazla olması unsurlarının yanı sıra, bu arızaların maldan yararlanamamayı sürekli kılması” durumlarında, tüketicinin malın ücretsiz değiştirilmesini, bedel iadesi veya ayıp oranında bedel indirimi talep edebileceği, ayrıca 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’ un 4. Maddesine göre “Tüketici malı teslim tarihinden itibaren otuz gün içerisinde ayıbı satıcıya bildirmekle yükümlüdür” hükümleri dikkate alınarak belirtilen koşulların oluşmamasından dolayı tüketicinin talebinin kısmen kabulü gerekmektedir.
Karar :Yukarıda açıklanan nedenlerle tüketicinin talebinin kısmen kabulüne, malın ücretsiz onarılmasına, onarımı mümkün değilse malın yenisi ile değiştirilmesine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.
Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı
21 Aralık 2010 Salı
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
İzleyiciler
Kararların Arşivi
-
▼
2010
(796)
-
▼
Aralık
(259)
- türen ramazanoğlu
- turgay aytürk
- turgay aytürk
- songül er
- solmaz karcı
- sinan fer
- sinan derya
- serhat kanlı
- özgen kale
- ömer eke
- nuriye müge acarkaş
- neval boyraz
- nermin ahi
- necla kınay
- nazife peker
- mevlüt karadoğan
- mehmet demirkol
- maryet tanlı
- kadir ersoy
- ibrahim efetürk
- hüseyin gündüz
- hıdır kiremit
- hasan yozğut
- güllü dinç
- funda aydın
- fatih bingöl
- fahrettin ayvalı
- esra tokuçcu
- ersin gümüş
- erkan kutlu
- eray şavk
- dilek yetim
- canan bolşen
- burcu bayraktar
- bilal bülent ışık
- arif çağdaş acar
- ansu müzeyyen taner
- zuhal özcan
- zafer kuşatan
- yunus emre
- yeşim avcı
- uğur atcı
- uğur atcı
- turgay aytürk
- şengül aysan kozanoğlu
- süheyla güven
- sinem salık
- serkan çolak
- serhat arpa
- selahattin sami sümengen
- safiye kelleci
- YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞITüketici Sorunları Hakem H...
- YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞITüketici Sorunları Hakem H...
- orhan mazak
- orhan bayram
- nihat söylemez
- nail tayfur öztürk
- murat sabah
- muhittin çelebi
- muhammet cihad çelik
- melis uluğ
- melek bereket
- mehmet öztaş
- mehmet ağaçkesen
- mehmet zahir ışın
- jale maltaş
- hüsnü veli gübür
- hikmet aras
- hayriye bulut
- halil ibrahim yumak
- hacer özgün
- gerçek duygun
- filiz günbil
- eyüp ulutaş
- esin irkiliroğlu
- eren kılavuz
- emel özalp
- besim gürkan
- berrin usta
- barboros uyar
- aynur akçalı
- av. hatice günal sarp(vodafon telekomünikasyon a.ş...
- alper arıbal
- ahmet yakıcı
- vedat akar
- ural erkök
- umut atay
- şükran barlin
- şenay fakçı
- seyhan kelleoğlu
- serpil özkan
- orhan cavit şahin
- naime tülü
- musa atakan polat
- muhammet cihat çelik
- metin şengör
- melek bereket
- ismail kınay
- ismail cumart
- hüseyin dede
-
▼
Aralık
(259)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder