YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.
Toplantı tarihi : 05.11.2009
Şikayet eden : Turgay KISAÇ
Şikayet edilen : Telecity-Denkel Mağazacılık A.Ş.
Şikayet konusu : Samsung E 250 Marka Cep Telefonu
Şikayet tarihi : 10.09.2009
Talep : Bedel İadesi
Miktar : 163,00 TL
Olayın Özeti : 17.10.2008 tarihinde Denkel Mağazacılığın Mersin şubesinden satın aldığı cep telefonunu 16.00 TL. karşılığı Garantex sigorta paketiyle birlikte satın aldığını, cep telefonunun sıvı hasarı gördükten sonra, kullanıcı hatasına karşı sigortalı olduğundan dolayı ve satıcının Mersin bayisinin kapalı olması nedeniyle İstanbul Merkezine kargo ile gönderdiğini ancak garanti firması olan Garantex’ in iflas ettiği için kapandığı ve bu konuda bir şey yapamayacaklarının söylendiğini, oysa cihazı yasal faturası ve kasko paketiyle birlikte aldığını ve sorumluluğun müteselsilen onlarda olduğunu iddia eden tüketici, ödenilen bedelin iadesini talep etmektedir.
Şikayet edilenin savunmasının özeti: 10.09.2009 tarih ve 5959 sayılı yazı ile satıcı firmadan bilgi istenilmiş verilen savunmada; şikayete konu cihazın Garanteks Garanti Teknolojileri Ltd. Şti’ nden alınıp müşteriye satıldığını ve ayıplı mal olmadığını, malın ayıplı olması durumunda, tüketicinin seçimlilik haklarından yararlanabileceğini, müşterinin cihazındaki ayıbın garanti kapsamı dışında kalan durumdan (çalınma, sıvı teması …) kaynaklandığını ve bunun giderilmesinin sorumluluğunun sigorta hizmetini sunan Garanteks Garanti Teknolojileri Ltd. Şti. olduğunu, bu hususta firmalarına atfedilecek bir kusur bulunmadığını bildirmiştir.
İnceleme ve Gerekçe: Yapılan incelemede, cihazın Garantex kapsamında bir yıl süreyle ıslanma, çalınma, kırılma, yanma, düşürme’ ye karşı 1 yıl süre ile sigorta kapsamında alındığı anlaşılmıştır.
4822 sayılı kanun ile değişik 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’ un Ayıplı Malları düzenleyen 4. maddesi ile malın ayıplı olması durumunda ve Yasanın Garanti Şartlarını düzenleyen 13. Maddesine dayanılarak hazırlanan ve 14.06.2003 tarih, 25138 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Garanti Belgesi Uygulama Esaslarına Dair Yönetmeliğin 14/a bendinde; “Tüketiciye teslim edildiği tarihten itibaren, belirlenen garanti süresi içinde kalmak kaydıyla, bir yıl içerisinde; aynı arızanın ikiden fazla tekrarlanması veya farklı arızaların dörtten fazla meydana gelmesi veya belirlenen garanti süresi içerisinde farklı arızaların toplamının altıdan fazla olması unsurlarının yanı sıra, bu arızaların maldan yararlanamamayı sürekli kılması” durumlarında, tüketicinin malın ücretsiz değiştirilmesini, bedel iadesi veya ayıp oranında bedel indirimi talep edebileceği, satıcının, tüketicinin talebini reddedemeyeceği ve tüketicinin talebine karşı satıcı, bayii, acente, imalatçı-üretici ve ithalatçının müteselsilen sorumlu olduğunu hükme bağlanmıştır. Şikayet konusunda ise tüketici malın ayıplı olmasından ve/veya garanti şartlarının oluşmasından değil cihazın sıvı hasarı görmesinden bedel iadesi talebinde bulunmuştur. Cihazda sıvı hasarı (kullanıcı hatası) olması nedeniyle bu talebin ancak sigorta garantisi veren firmadan talep edilebileceğinden Tüketici talebinin reddi gerekmektedir.
Karar :Yukarıda açıklanan nedenlerle tüketici talebinin reddine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.
Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı
17 Kasım 2009 Salı
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
İzleyiciler
Kararların Arşivi
-
▼
2009
(848)
-
▼
Kasım
(98)
- yüksel uyguç
- yılmaz akkaş
- yaşar konuk
- yalçın eser
- yahya öztürk
- volkan kaş
- tülay yağmur
- turgay kısaç
- tuğba zorlu
- şükran temurlenk
- şerife şimşek
- şerife akgül
- şengül mert
- sinem ejder
- sibel öztürk
- serkan sahil
- serhat gökmen
- savaş özgür
- öznur nalbant
- onur alp ünlübayır
- nurullah süleyman bilim
- nursel uysal
- nilüfer baykara
- muammer serçel
- ilyas güçlü
- hakan özbalkan
- gamze nurlu
- fulya akgül
- fırat keskin
- fatma bulut
- fatma budak
- fatma aktaş
- faik çetin
- esra yıldız
- ertuğrul taşkın
- ercan aydın
- emrah tekgöz
- elif şahin
- ece aydınbaş
- çiğdem deli
- cem yılmaz
- bektaş ganidağlı
- ayten katar
- aygül alkan
- alpcan binol
- ali kutsan kaçar
- YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI Tüketici Sorunla...
- ahmet yetkin
- abidin özmen
- abdulbaki güç
- Fwd: FW: EV TELEFONLARI Bu konuyu görüşelim.. ve t...
- tuğçe tezcan
- tanyel gündinç
- şeyhmus özdiker
- şehlevent özdemir
- sevcan dinç
- serpil uçar
- serpil kuşçu
- serpil kuşçu
- pınar kaya
- ömer faruk meydan
- nusret konan
- nurcan ünalmış
- YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI Tüketici Sorunla...
- nilüfer baykara
- nevrez batmaz
- nesrin paydak
- neslihan erçetin
- mustafa yılmaz
- mustafa yılmaz
- mustafa üstün
- mustafa kamalı
- mustafa gündoğan
- murat ünalmış
- murat gücek
- murat ekin
- muhammet tek
- mehmet önderöz
- mehmet melcik
- mehmet kadri doğala
- mehmet adnan özçelik
- ismail kırgın
- ismail çelik
- ırmak yağmur açıkgöz
- ibrahim yıldız
- hilmi uslu
- hatice altun
- hasan hüseyin usanmış
- hamit can sönmezcan
- gövşan veli sürücü
- giray özcan
- figen şanlı
- fatma yalçın
- faruk toker
- faruk toker
- ergin beytaş
- ergin beytaş
- ercan aydın
-
▼
Kasım
(98)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder