Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

2 Kasım 2009 Pazartesi

ismail çelik

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır
.

Toplantı tarihi : 22.10.2009
Şikayet eden : İsmail ÇELİK
Şikayet edilen : Escan İletişim – Hacı Osman ESEN
Şikayet konusu : Samsung D880 Marka Cep Telefonu
Şikayet tarihi : 01.10.2009
Talep : Bedel İadesi
Miktar : 680,00 TL

Olayın Özeti : Tüketici, 06.06.2008 tarihinde satın alınan garanti kapsamındaki cihazın iki aydır serviste olduğunu ve 30 işgünü geçtiğini iddia ederek, ödenilen bedelin iadesini talep etmektedir.

Şikâyet edilenin savunmasının özeti : 01.10.2009 tarih ve 6497 sayılı yazı ile satıcı firmadan savunma istenilmiş, verilen savunmada; cihazın kendileri tarafından yetkili servise(Başarı Teknik Servis Hiz.ve Tic. A.Ş.’ ye yollandığını, müşterinin beyanına göre yetkili servisin onarımı iki aydır tamamlayamadığını, kendilerin sadece bayi olduğunu ve ürünlerin satışından ve arıza durumunda servise ulaştırmakla mükellef olduklarını, onarım ve garanti kapsamını yetkili servislerin bileceğini, kendi mağduriyetlerinin de göz önüne alınmasını bildirmiştir.

İnceleme ve Gerekçe: Dilekçe ve eklerinin incelenmesinden; 18.08.2009 tarihinde arızası nedeniyle yetkili servis teslim edilen cihazın, 4822 sayılı kanun ile değişik 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’ un 13. Maddesine dayanılarak hazırlanan ve 14.06.2003 tarih, 25138 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Garanti Belgesi Uygulama Esaslarına Dair Yönetmeliğin 6. maddesi ile 30 işgünü olarak belirlenen azami tamir süresi içerisinde tüketiciye teslim edilmediği anlaşılmıştır.
Aynı yönetmeliğin 14. madde ve fıkralarında, tüketicinin onarım hakkını kullanmasına rağmen malın; tamiri için gereken azami sürenin aşılması durumunda, tüketicinin malın ücretsiz değiştirilmesini, bedel iadesi veya ayıp oranında bedel indirimi talep edebileceği, satıcının, tüketicinin bu taleplerini reddedemeyeceği, tüketicinin bu talebine karşı satıcı, bayii acente, imalatçı-üretici ve ithalatçının müteselsilen sorumlu olduğu hükme bağlanmıştır.
30 işgünü içerisinde cihazın tüketiciye teslim edilmediği anlaşıldığından 4822 sayılı kanun ile değişik 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’ un 13/3. maddesi gereği tüketicinin talebinin kabulü gerekmektedir.

Karar :Yukarıda açıklanan nedenlerle tüketici talebinin kabulüne, 680,00 TL’ye satın alınan mal için ödenilen bedelin firma tarafından tüketiciye iadesine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Kararların Arşivi

Dailymotion Videoları