Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı
2 Kasım 2009 Pazartesi
gövşan veli sürücü
YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.
Toplantı tarihi : 22.10.2009
Şikayet eden : Gövşen Veli SÜRÜCÜ
Şikayet edilen : Teknosa İç ve Dış Tic. A.Ş.
Şikayet konusu : Nokia E 65 Marka Cep Telefonu
Şikayet tarihi : 06.08.2009
Talep : Bedel İadesi
Miktar : 839,00 TL
Olayın Özeti : 24.08.2007 tarihinde satın alınan cep telefonunun üç kez şebeke sorunu verdiği için servise gittiğini gelen raporda arızanın yapıldığının belirtildiğini ancak halen şebeke sorunun devam ettiğinin gözlendiğini iddia eden tüketici, ödenilen bedelin iadesini talep etmektedir.
Şikayet edilenin savunmasının özeti: 06.08.2009 tarih ve 5047 sayılı yazı ile satıcı firmadan bilgi istenilmiş, verilen savunmada; ürünün tedarikçi firması ile görüşüldüğünü ancak olumlu yada olumsuz bir yanıt alınamadığını, satışı gerçekleştirilen ürünlerin satış sonrası hizmetlerinin ürünün distribütörü veya üreticisi tarafından belirlenen teknik servisler tarafından verildiğini mağaza olarak servis hizmetleri konusunda operasyonel destek sağlandığını ancak ürün ile ilgili değerlendirmelerin yetkili servislerin kararları doğrultusunda yapılabildiğini belirtmiştir.
İnceleme ve Gerekçe: Şikayet dilekçesi ve ekli teknik servis formlarının incelenmesinden, cihazın garanti süresi içinde kalmak kaydıyla bir yıl içerisinde aynı arızayı (şebeke arızası) ikiden fazla tekrarladığı ve bu arızaların maldan yararlanamamayı sürekli kıldığı anlaşılmıştır.
4822 sayılı kanun ile değişik 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’ un 13. Maddesine dayanılarak hazırlanan ve 14.06.2003 tarih, 25138 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Garanti Belgesi Uygulama Esaslarına Dair Yönetmeliğin 14/a bendinde; “Tüketiciye teslim edildiği tarihten itibaren, belirlenen garanti süresi içinde kalmak kaydıyla, bir yıl içerisinde; aynı arızanın ikiden fazla tekrarlanması veya farklı arızaların dörtten fazla meydana gelmesi veya belirlenen garanti süresi içerisinde farklı arızaların toplamının altıdan fazla olması unsurlarının yanı sıra, bu arızaların maldan yararlanamamayı sürekli kılması” durumlarında, tüketicinin malın ücretsiz değiştirilmesini, bedel iadesi veya ayıp oranında bedel indirimi talep edebileceği, satıcının, tüketicinin talebini reddedemeyeceği ve tüketicinin talebine karşı satıcı, bayii, acente, imalatçı-üretici ve ithalatçının müteselsilen sorumlu olduğu hükme bağlanmıştır. Tüketici talebinin kabulü gerekmektedir.
Karar :Yukarıda açıklanan nedenlerle tüketicinin talebinin kabulüne, tüketicinin satın aldığı ürünü firmaya, 839,00 TL’ ye satın alınan mal için ödenilen bedelin firma tarafından tüketiciye iadesine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.
Etiketler:
22.10.2009,
cep telefonu,
kabul,
karar,
nokia,
teknosa
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
İzleyiciler
Kararların Arşivi
-
▼
2009
(848)
-
▼
Kasım
(98)
- yüksel uyguç
- yılmaz akkaş
- yaşar konuk
- yalçın eser
- yahya öztürk
- volkan kaş
- tülay yağmur
- turgay kısaç
- tuğba zorlu
- şükran temurlenk
- şerife şimşek
- şerife akgül
- şengül mert
- sinem ejder
- sibel öztürk
- serkan sahil
- serhat gökmen
- savaş özgür
- öznur nalbant
- onur alp ünlübayır
- nurullah süleyman bilim
- nursel uysal
- nilüfer baykara
- muammer serçel
- ilyas güçlü
- hakan özbalkan
- gamze nurlu
- fulya akgül
- fırat keskin
- fatma bulut
- fatma budak
- fatma aktaş
- faik çetin
- esra yıldız
- ertuğrul taşkın
- ercan aydın
- emrah tekgöz
- elif şahin
- ece aydınbaş
- çiğdem deli
- cem yılmaz
- bektaş ganidağlı
- ayten katar
- aygül alkan
- alpcan binol
- ali kutsan kaçar
- YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI Tüketici Sorunla...
- ahmet yetkin
- abidin özmen
- abdulbaki güç
- Fwd: FW: EV TELEFONLARI Bu konuyu görüşelim.. ve t...
- tuğçe tezcan
- tanyel gündinç
- şeyhmus özdiker
- şehlevent özdemir
- sevcan dinç
- serpil uçar
- serpil kuşçu
- serpil kuşçu
- pınar kaya
- ömer faruk meydan
- nusret konan
- nurcan ünalmış
- YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI Tüketici Sorunla...
- nilüfer baykara
- nevrez batmaz
- nesrin paydak
- neslihan erçetin
- mustafa yılmaz
- mustafa yılmaz
- mustafa üstün
- mustafa kamalı
- mustafa gündoğan
- murat ünalmış
- murat gücek
- murat ekin
- muhammet tek
- mehmet önderöz
- mehmet melcik
- mehmet kadri doğala
- mehmet adnan özçelik
- ismail kırgın
- ismail çelik
- ırmak yağmur açıkgöz
- ibrahim yıldız
- hilmi uslu
- hatice altun
- hasan hüseyin usanmış
- hamit can sönmezcan
- gövşan veli sürücü
- giray özcan
- figen şanlı
- fatma yalçın
- faruk toker
- faruk toker
- ergin beytaş
- ergin beytaş
- ercan aydın
-
▼
Kasım
(98)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder