Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

17 Kasım 2009 Salı

öznur nalbant

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.


Karar Tarihi: 05.11.2009
Şikayet eden : Öznur NALBANT
Şikayet edilen : Bambi Deri Mamülleri Ltd. Şti.
Şikayet konusu : Bambi Marka Çanta
Şikayet tarihi : 20.10.2009
Talep : Bedel iadesi
Miktar : 30.00 TL

Olayın Özeti :Tüketici, 17.10.2009 tarihinde satın aldığı çantayı 19.10.2009 tarihinde iade etmek istediğini (çantayı eşinin beğenmediği için) mağazaya gittiğinde, mağaza çalışanının iade almak istemediğini, değiştirmeyi düşünebileceği zevkine göre başka bir ürün olmadığını bu yüzden iade etmek istediğini ancak mağaza çalışanının saygısız ve sert davranışı ile karşılaştığını iddia ederek ödenen bedelin iadesini talep etmektedir.

Şikâyet edilenin savunmasının özeti : Satıcı firmadan 21.10.2009 tarih ve 7073 sayılı yazı ile savunma istenilmiştir. Verilen savunmada; bahse konu ürünün müşteri tarafından kıyafetlerine uygun olduğu için bir gecede kullanılmak üzere alındığını, ürünün kullanıldıktan sonra getirilip para iadesi istediğini, ayıplı olmayan bir ürünün değiştirilemeyeceğini ve para iadesi yapılamayacağını bildirdiklerini ancak müşterinin şikayette bulunduğunu bildirmiştir.

İnceleme ve Gerekçe : Dilekçenin incelenmesinde, tüketicinin malı ayıplı olduğu için değil eşinin beğenmediği için iade etmek istediği anlaşılmıştır.
4822 sayılı kanun ile değişik 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’ un 4. Maddesinde; Ayıplı Mal: “Ambalajında, etiketinde, tanıtma ve kullanma kılavuzunda ya da reklam ve ilanlarında yer alan veya satıcı tarafından bildirilen veya standardında veya teknik düzenlemesinde tespit edilen nitelik veya niteliği etkileyen niceliğine aykırı olan yada tahsis veya kullanım amacı bakımından değerini veya tüketicinin ondan beklediği faydaları azaltan veya ortadan kaldıran maddi, hukuki veya ekonomik eksiklikler içeren mallar, ayıplı mal olarak kabul edilir” şeklinde tanımlanmıştır.
Kanunun 4/2 maddesinde ise ayıplı mallarda tüketiciye bedel iadesini de içeren sözleşmeden dönme, ayıpsız misli ile değişim hakkı öngörülmüştür.
Şikayete konu olayda tüketicinin malı ayıplı olduğu için değil eşinin beğenmediği için iade etmek istediği ve malın ayıplı olmadığı anlaşıldığından tüketici talebinin reddi gerekmektedir.

Karar :Yukarıda açıklanan nedenlerle malın ayıplı olmadığı anlaşıldığından tüketicinin talebinin reddine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Kararların Arşivi

Dailymotion Videoları