Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

17 Kasım 2009 Salı

ece aydınbaş

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.


Toplantı tarihi : 05.11.2009
Şikayet eden : Ece AYDINBAŞ
Şikayet edilen : Media Market –MS İstanbul Yönetim Hiz. Ltd.Şti.
Şikayet konusu : Samsung D 900 İ Marka Cep Telefonu
Şikayet tarihi : 12.10.2009
Talep : Bedel İadesi
Miktar
: 330,51 TL

Olayın Özeti : 17.11.2007 tarihinde satın alınan cep telefonunun kısa süre aralıkla 4 kez aynı arızayı tekrarladığını, cihazı 1 yıldır sadece resim çekmek ve müzik dinlemek için kullandığını iddia eden tüketici, ödenilen bedelin iadesini talep etmektedir.

Şikayet edilenin savunmasının özeti: 12.10.2009 tarih ve 6774 sayılı yazı ile satıcı firmadan bilgi istenilmiştir. Verilen savunmada; 17.11.2007 tarihinde alındığını, garantisinin bitmesine bir ay kaldığını ve bir yıl içerisinde aynı arızanın 3 kez ya da 5 kez farklı sorunlardan servis hizmeti almadığını ve iki yıllık garanti süresi içerisinde toplam servis adedinin ise 7’yi bulmadığını bu nedenle ücret iadesinin mümkün olmadığını bildirmiştir.

İnceleme ve Gerekçe: 4822 sayılı kanun ile değişik 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’ un 13. Maddesine dayanılarak hazırlanan ve 14.06.2003 tarih, 25138 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Garanti Belgesi Uygulama Esaslarına Dair Yönetmeliğin 14/a bendinde; “Tüketiciye teslim edildiği tarihten itibaren, belirlenen garanti süresi içinde kalmak kaydıyla, bir yıl içerisinde; aynı arızanın ikiden fazla tekrarlanması veya farklı arızaların dörtten fazla meydana gelmesi veya belirlenen garanti süresi içerisinde farklı arızaların toplamının altıdan fazla olması unsurlarının yanı sıra, bu arızaların maldan yararlanamamayı sürekli kılması” durumlarında, tüketicinin malın ücretsiz değiştirilmesini, bedel iadesi veya ayıp oranında bedel indirimi talep edebileceği, satıcının, tüketicinin talebini reddedemeyeceği ve tüketicinin talebine karşı satıcı, bayii, acente, imalatçı-üretici ve ithalatçının müteselsilen sorumlu olduğu hükme bağlanmıştır.
Şikayet dilekçesi ve ekli teknik servis formlarının incelenmesinden, en son 04.11.2008 tarihinde onarım gören cihazın değişim veya bedel iadesini gerektirecek şekilde garanti süresi içinde kalmak kaydıyla bir yıl içerisinde aynı arızayı ikiden fazla, farklı arızayı dörtten fazla veya garanti süresi içerisinde toplam arızaların altıdan fazla oluşmadığı, anlaşıldığından talebin reddi gerektiği kanaatine varılmıştır.


Karar :Yukarıda açıklanan nedenlerle tüketici talebinin reddine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Kararların Arşivi

Dailymotion Videoları