YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.
Toplantı tarihi : 05.11.2009
Şikayet eden : Abidin ÖZMEN
Şikayet edilen : Elektro Satış & Servis – Cihan KAYMAN
Şikayet konusu : Nokia 6300 Marka Cep Telefonu
Şikayet tarihi : 22.07.2009
Talep : Bedel iadesi
Miktar : 340, 00 TL
Olayın Özeti : 24.06.2008 tarihinde satın alınan cep telefonunun garanti şartları gereği aynı arızadan üç kez sorun olursa değişimi gerektiğini, telefonun dört kez aynı sorun olduğunu ve değişim talebinin servis yetkililerince onaylanmadığını iddia eden tüketici, ödenilen bedelin iadesini talep etmektedir.
Şikayet edilenin savunmasının özeti: 27.07.2009 tarih ve 4724 sayılı yazı ile satıcı firmadan bilgi istenilmiş, verilen savunmada; cihazın aynı arızayı ikiden fazla üç defa tekrarladığını ancak servis formlarında arıza görülmediğinin belirtildiğini, cihazın bilirkişi tarafından kontrol edilmesinde arıza olmadığının görüleceğini bildirmiştir.
İnceleme ve Gerekçe: Uyuşmazlık konusu cihaz için bilirkişi görevlendirilmiştir. Bilirkişi inceleme sonucunu; cihazda kendiliğinden donma,kapanma olduğunu, ekranda çizgiler belirdiğini, cihazda herhangi bir darbe, çatlak, sıvı temasına maruz kalmadığı, elektronik devrelerinde yetkisiz müdahale olmadığının anlaşıldığını ve söz konusu arızada tüketicinin kullanım kusuru bulunmadığını, telefonun dört defa aynı arızadan servise gittiğini ve telefondaki arızanın imalat kusurunun olduğunu gösterdiğini rapor etmiştir.
4822 sayılı kanun ile değişik 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’ un 13. Maddesine dayanılarak hazırlanan ve 14.06.2003 tarih, 25138 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Garanti Belgesi Uygulama Esaslarına Dair Yönetmeliğin 14/a bendinde; “Tüketiciye teslim edildiği tarihten itibaren, belirlenen garanti süresi içinde kalmak kaydıyla, bir yıl içerisinde; aynı arızanın ikiden fazla tekrarlanması veya farklı arızaların dörtten fazla meydana gelmesi veya belirlenen garanti süresi içerisinde farklı arızaların toplamının altıdan fazla olması unsurlarının yanı sıra, bu arızaların maldan yararlanamamayı sürekli kılması” durumlarında, tüketicinin malın ücretsiz değiştirilmesini, bedel iadesi veya ayıp oranında bedel indirimi talep edebileceği, satıcının, tüketicinin talebini reddedemeyeceği ve tüketicinin talebine karşı satıcı, bayii, acente, imalatçı-üretici ve ithalatçının müteselsilen sorumlu olduğu hükme bağlanmıştır.
Şikayet dilekçesi ve ekli teknik servis formları ve bilirkişi raporunun incelenmesinden, cihazın garanti süresi içinde kalmak kaydıyla bir yıl içerisinde aynı arızayı (donma/kapanma) ikiden fazla tekrarladığı ve bu arızaların maldan yararlanamamayı sürekli kıldığı anlaşılmıştır. Belirtilen nedenlerle Tüketici talebinin kabulü gerekmektedir.
Karar :Yukarıda açıklanan nedenlerle tüketici talebinin kabulüne, 340,00 TL’ ye satın alınan mal için ödenilen bedelin tüketiciye, tüketicinin de malı satıcıya iadesine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.
Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı
17 Kasım 2009 Salı
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
İzleyiciler
Kararların Arşivi
-
▼
2009
(848)
-
▼
Kasım
(98)
- yüksel uyguç
- yılmaz akkaş
- yaşar konuk
- yalçın eser
- yahya öztürk
- volkan kaş
- tülay yağmur
- turgay kısaç
- tuğba zorlu
- şükran temurlenk
- şerife şimşek
- şerife akgül
- şengül mert
- sinem ejder
- sibel öztürk
- serkan sahil
- serhat gökmen
- savaş özgür
- öznur nalbant
- onur alp ünlübayır
- nurullah süleyman bilim
- nursel uysal
- nilüfer baykara
- muammer serçel
- ilyas güçlü
- hakan özbalkan
- gamze nurlu
- fulya akgül
- fırat keskin
- fatma bulut
- fatma budak
- fatma aktaş
- faik çetin
- esra yıldız
- ertuğrul taşkın
- ercan aydın
- emrah tekgöz
- elif şahin
- ece aydınbaş
- çiğdem deli
- cem yılmaz
- bektaş ganidağlı
- ayten katar
- aygül alkan
- alpcan binol
- ali kutsan kaçar
- YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI Tüketici Sorunla...
- ahmet yetkin
- abidin özmen
- abdulbaki güç
- Fwd: FW: EV TELEFONLARI Bu konuyu görüşelim.. ve t...
- tuğçe tezcan
- tanyel gündinç
- şeyhmus özdiker
- şehlevent özdemir
- sevcan dinç
- serpil uçar
- serpil kuşçu
- serpil kuşçu
- pınar kaya
- ömer faruk meydan
- nusret konan
- nurcan ünalmış
- YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI Tüketici Sorunla...
- nilüfer baykara
- nevrez batmaz
- nesrin paydak
- neslihan erçetin
- mustafa yılmaz
- mustafa yılmaz
- mustafa üstün
- mustafa kamalı
- mustafa gündoğan
- murat ünalmış
- murat gücek
- murat ekin
- muhammet tek
- mehmet önderöz
- mehmet melcik
- mehmet kadri doğala
- mehmet adnan özçelik
- ismail kırgın
- ismail çelik
- ırmak yağmur açıkgöz
- ibrahim yıldız
- hilmi uslu
- hatice altun
- hasan hüseyin usanmış
- hamit can sönmezcan
- gövşan veli sürücü
- giray özcan
- figen şanlı
- fatma yalçın
- faruk toker
- faruk toker
- ergin beytaş
- ergin beytaş
- ercan aydın
-
▼
Kasım
(98)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder