Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

17 Kasım 2009 Salı

nilüfer baykara

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.


Karar Tarihi: 05.11.2009
Şikayet eden : Nilüfer BAYKARA
Şikayet edilen : DRY CENTER – Can Temizleme Hiz. ve Day. Tük. Mam. Tic. Ltd. Şti.
Şikayet konusu : Etek-Ayıplı hizmet
Şikayet tarihi : 08.07.2009
Talep : Bedel iadesi
Miktar : 100.00TL

Olayın Özeti :Tüketici dilekçesinde; dondurma lekesi olduğu için kuru temizleme yapılmak üzere verdiği sarı renkte eteğin kendisine koyu kahve renkte verildiğini, lekenin çıkmadığını gördüğü için ikinci kez temizlenmesini istediğini, ikinci işlemden sonra eteğin kullanılmayacak şekilde çok yerinde lekeler gördüğünü, telafi edeceklerini söylediklerini ancak eteği istemediği bir renge boyadıklarını ve boyalarda da dalgalanmalar olduğunu, eteğin kullanılacak renk ve şekilde olmadığını iddia eden tüketici etek bedelinin ödenmesini talep etmektedir.

Şikâyet edilenin savunmasının özeti : Satıcı firmadan 08.07.2009 tarih ve 4197 sayılı yazı ile savunma istenilmiştir. Verilen savunmada; firmalarına temizleme için verilen eteğin müşterinin onayı doğrultusunda kuru temizleme işlemi yapıldığını, müşteriye eteğe müdahale ettiği kısımlardaki dağılmaların çıkmayabileceğinin teslim fişine not edildiğini ve etekte müşterinin müdahalesinden kaynaklı dağılmaların çıkmadığı için müşterinin ürünün boyanması talimatını verdiğini ve tüm bu işlemler için müşteriden onay alındığını, daha sonra müşterinin eteği almak istemediğini ve 50.00 TL. istediği halde, şikayet dilekçesinde 100.00 TL. istediğini, müşterinin isteminin hakkaniyetten uzak olduğunu, dilekçesinin gerçeği yansıtmadığını kendi lekelediği lekelerin çıkmaması üzerine kendi isteğiyle boyattığı ürünü nakite çevirmek istediğini belirtilmiştir.

İnceleme ve Gerekçe : Uyuşmazlık konusu etek için bilirkişi görevlendirilmiştir. Bilirkişi inceleme sonucunu; “Söz konusu ayakkabıyı incelemem sonucunda, tüketicinin şikayeti olan, abraj (renk farkı ) ve kumaş yüzeyinde deformasyon sorununu tespit ettim. Ürünün, fermuar sapına bakıldığında, eteğin daha farklı bir renkte olduğu anlaşılmaktadır. Çünkü fermuar rengi ile eteğin kumaş rengi birbirini tutmamaktadır. Ayrıca, temizleme sırasında uygulanan kimyasal kumaşın yüzeyinde deformasyona neden olmuştur. Bu nedenden dolayı üründe üretim hatası söz konusudur. Etekte kuru temizleme hatasına rastlanmıştır. Sorun tüketicinin kullanım hatasından kaynaklanmamaktadır. Bugünkü bedeli yaklaşık 80 TL civarındadır.” Şeklinde rapor etmiştir.
Bilirkişi raporu doğrultusunda, şikayet konusunun 4822 sayılı kanun ile değişik 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’ un 4/A Maddesinde tanımlanan ayıplı hizmet kapsamına girdiği anlaşılmıştır. Üründe kuru temizleme hatası olduğundan talebin kabulü gerekmektedir.

Karar :Yukarıda açıklanan nedenlerle etekte kuru temizleme hatası olduğundan tüketicinin talebinin kabulüne, etek bedeli olarak tespit edilen 80.00 TL’ nin tüketiciye, tüketicinin de malı firmaya iadesine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Kararların Arşivi

Dailymotion Videoları