Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

17 Kasım 2009 Salı

cem yılmaz

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.


Toplantı tarihi : 05.11.2009
Şikayet eden : Cem YILMAZ
Şikayet edilen : Bimeks Bilgi İşlem ve Dış Tic. A.Ş.
Şikayet konusu : Philips 588 Marka Cep Telefonu
Şikayet tarihi : 01.10.2009
Talep : Bedel iadesi
Miktar : 159,00 TL

Olayın Özeti : Tüketici, 25.12.2007 tarihinde satın alınan cihazın 04.05.2009 tarihinde onarım için yetkili servisine gönderildiğini ve beş ay geçmesine rağmen sonuç alamadığını iddia ederek ödenilen bedelin iadesini talep etmektedir.

Şikâyet edilenin savunmasının özeti : 01.10.2009 tarih ve 6496 sayılı yazı ile satıcı firmadan savunma istenilmiştir. Verilen savunmada; tüketicinin doğrudan teknik servise başvurduğunu, müvekkil şirketin şikayete konu maldan bilgisi olmadığını, ürünle ilgili ithalatçı firma ile görüşüldüğünü ve şikayet konusu ürünün yenisi ile değişimine onay verildiği ve değişim işlemlerinin sonuçlanarak bayiine gönderilmiş olduğunun belirtildiğini, tüketicinin talebi doğrultusunda değişim yapılacak olması nedeniyle karar vermeye yer olmadığına karar verilmesini talep etmiştir.


İnceleme ve Gerekçe: Dilekçe ve eklerinin incelenmesinden; 04.05.2009 tarihinde arızası nedeniyle yetkili servis teslim edilen cihazın, 4822 sayılı kanun ile değişik 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’ un 13. Maddesine dayanılarak hazırlanan ve 14.06.2003 tarih, 25138 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Garanti Belgesi Uygulama Esaslarına Dair Yönetmeliğin 6. maddesi ile 30 işgünü olarak belirlenen azami tamir süresi içerisinde tüketiciye teslim edilmediği anlaşılmıştır.
Aynı yönetmeliğin 14. madde ve fıkralarında, tüketicinin onarım hakkını kullanmasına rağmen malın; tamiri için gereken azami sürenin aşılması durumunda, tüketicinin malın ücretsiz değiştirilmesini, bedel iadesi veya ayıp oranında bedel indirimi talep edebileceği, satıcının, tüketicinin bu taleplerini reddedemeyeceği, tüketicinin bu talebine karşı satıcı, bayii acente, imalatçı-üretici ve ithalatçının müteselsilen sorumlu olduğu hükme bağlanmıştır.
30 işgünü içerisinde cihazın tüketiciye teslim edilmediği anlaşıldığından 4822 sayılı kanun ile değişik 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’ un 13/3. maddesi gereği tüketici talebinin kabulü gerekmektedir.

Karar :Yukarıda açıklanan nedenlerle tüketici talebinin kabulüne, 159,00 TL’ye satın alınan mal için ödenen bedelin firma tarafından tüketiciye iadesine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Kararların Arşivi

Dailymotion Videoları