Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

17 Kasım 2009 Salı

bektaş ganidağlı

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.

Toplantı tarihi : 05.11.2009
Şikayet eden : Bektaş GANİDAĞLI
Şikayet edilen : Vatan Bilgisayar San. ve Tic. A.Ş.
Şikayet konusu : Acer Marka Bilgisayar
Şikayet tarihi : 24.08.2009
Talep : Yenisi ile değişim
Miktar : 1.283.95 TL

Olayın Özeti : Tüketici, 22.11.2007 tarihinde satın alınan garanti kapsamındaki bilgisayarın arızası nedeniyle 24.06.2009 tarihinde servisine gönderildiğini, 10.08.2009 tarihinde firma yetkilisi ile görüştüğünde bir hafta içinde raporla kendisine dönüleceğini ve gecikmeden dolayı hediye çeki yollanacağını söyledikleri halde ne çekini ne de ürünü teslim alamadığını iddia ederek, ödenilen bedelin iadesini talep etmektedir.

Şikâyet edilenin savunmasının özeti : 26.08.2009 tarih ve 5570 sayılı yazı ile satıcı firmadan savunma istenilmiş, verilen savunmada özetle; tüketiciye ürünün orijinal ve ayıpsız teslim edildiğini, kendilerinin satıcı olduklarını ve satış sonrası bakım, onarım, montaj vb. işlemlerin yetkili servisler tarafından yapıldığını, ürünün durumunun, kullanıcı hatası olup olmadığının yetkili servise sorulması ve belgelerin talep edilmesi gerektiğini, ilgili belgelerin şirketlerine tebliğinden sonra tekrar savunmada bulunmaları için süre verilmesinin talep edildiğini bildirmiştir.

İnceleme ve Gerekçe: Dilekçe ve eklerinin incelenmesinden; 24.06.2009 tarihinde arızası nedeniyle yetkili servis teslim edilen cihazın, 4822 sayılı kanun ile değişik 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’ un 13. Maddesine dayanılarak hazırlanan ve 14.06.2003 tarih, 25138 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Garanti Belgesi Uygulama Esaslarına Dair Yönetmeliğin 6. maddesi ile 30 işgünü olarak belirlenen azami tamir süresi içerisinde tüketiciye teslim edilmediği anlaşılmıştır.
Aynı yönetmeliğin 14. madde ve fıkralarında, tüketicinin onarım hakkını kullanmasına rağmen malın; tamiri için gereken azami sürenin aşılması durumunda, tüketicinin malın ücretsiz değiştirilmesini, bedel iadesi veya ayıp oranında bedel indirimi talep edebileceği, satıcının, tüketicinin bu taleplerini reddedemeyeceği, tüketicinin bu talebine karşı satıcı, bayii acente, imalatçı-üretici ve ithalatçının müteselsilen sorumlu olduğu hükme bağlanmıştır.
30 işgünü içerisinde cihazın tüketiciye teslim edilmediği anlaşıldığından 4822 sayılı kanun ile değişik 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’ un 13/3. maddesi gereği tüketicinin talebinin kabulü gerekmektedir.

Karar
:Yukarıda açıklanan nedenlerle tüketici talebinin kabulüne, 1.283.95 TL’ye satın alınan malın yenisi ile değiştirilmesi, değişimi mümkün değil ise mal için ödenilen bedelin firma tarafından tüketiciye iadesine karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Kararların Arşivi

Dailymotion Videoları