Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

17 Kasım 2009 Salı

ayten katar

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.


Karar Tarihi: 05.11.2009
Şikayet eden : Ayten KATAR
Şikayet edilen : Turkcell İletişim Hizmetleri A.Ş.
Şikayet konusu : Telefon ücreti
Şikayet tarihi : 24.09.2009
Talep : Bedel İadesi
Miktar : 152.40 TL

Olayın Özeti :Tüketici verdiği dilekçesinde, 12/08/2009 tarihinde kontörlü hattını iptal ederek faturalı hatta geçiş yaptığını ve 22.00 TL’ ye 8 saat kampanyasına katıldığını, on beş gün sonra hattın gelen mesaj ile 108.00 TL. tutarında görüşme yaptığına dair bilgilendirildiğini, itiraz başvurusu üzerine kampanyaya katılım için 2378 servis numarasına mesajın erken gönderildiği gerekçesi ile kabul edilmediğini ve 152.40 TL ödediğini belirterek ödenen bedelin iadesini talep etmektedir.

Şikâyet edilenin savunmasının özeti : 28.09.2009 tarih ve 6349 sayılı yazı ile firmadan savunma istenilmiştir. Verilen savunmada özetle; Tüketicinin 5359291955 numaralı hattını 12.08.2009 tarihinde ödeme tipini değiştirerek faturalı aboneliğe geçişinin sağlandığını, ancak abonenin 22 TL. 8 saat kampanyasına katılım için İNDİRİM yazıp 2378’ e gönderdikten sonra tüketiciye “Faturalı dünyasına HOŞGELDİN Sana özel 2 süper tekliften birini hemen seç: ister HERYONE yaz 2777’ ye gönder hangi operatör fark etmeden dakikası 15 Krş. Konuş, ister İNDİRİM yaz 2378’e gönder KDV dahil ayda 22 TL’ ye tüm Turkcelllilerle tam 8 saat konuş” içerikli SMS’i gönderilmesine rağmen tüketicinin kampanyaya katılım başvurusunda bulunmadığından, kampanyaya katılımının sağlanamadığını, şikayete konu faturanın abonenin mevcut tarifesine uygun olarak ücretlendirildiğini, maddi bir hata/yersiz ücretlendirme söz konusu olmadığını bu nedenle talebin reddine karar verilmesinin talep edildiğini bildirmiştir.

İnceleme ve Gerekçe : Yapılan incelemede, tüketicinin hattını faturalı hatta taşıdıktan sonra söz konusu kampanyaya katılmak üzere gönderdiği SMS’ ye karşılık olarak Turkcell tarafından tüketiciye gönderilen ve onaylanması istenilen SMS’ in tüketici tarafından onaylanmadığı ve bu nedenle söz konusu kampanyaya katılımının sağlanamadığı, şikayete konu faturanın ise tüketicinin mevcut tarifesine göre ücretlendirildiği anlaşılmıştır. Bu nedenlerle 4077 Sayılı Kanun’un 4/A maddesi gereğince ilgili hizmette bir ayıp bulunmaması sebebi ile tüketicinin talebinin reddi gerektiği kanaatine varılmıştır.

Karar :Yukarıda açıklanan nedenlerle tüketicinin talebinin reddine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Kararların Arşivi

Dailymotion Videoları