Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

2 Kasım 2009 Pazartesi

hilmi uslu

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.


Karar tarihi : 22.10.2009
Şikayet eden : Hilmi USLU
Şikayet edilen : Telecity DB Mağazacılık A.Ş.
Şikayet konusu : Nokia E 65 Marka Cep Telefonu
Şikayet tarihi : 11.09.2009
Talep : Bedel İadesi
Miktar : 610,00 TL

Olayın Özeti : 09.01.2008 tarihinde satın alınan cep telefonunun konuşurken kendiliğinden kapandığını, açmaya çalıştığında sim kartı kaydı yapılmadı yazısının ekranda belirdiğini, şebeke problemi olduğunun söylendiğini servise verdiğinde ise yapıldı denildiğini fakat aynı hatanın devam ettiğini iddia eden tüketici, yenisi ile değişimini talep etmektedir.

Şikayet edilenin savunmasının özeti: 11.09.2009 tarih ve 6026 sayılı yazı ile satıcı firmadan bilgi istenilmiş, savunma verilmemiştir.

İnceleme ve Gerekçe: Şikayet dilekçesi ve ekli teknik servis formlarının incelenmesinden, cihazın garanti süresi içinde kalmak kaydıyla bir yıl içerisinde aynı arızayı (şebeke-kapanma) ikiden fazla tekrarladığı ve bu arızaların maldan yararlanamamayı sürekli kıldığı anlaşılmıştır.
4822 sayılı kanun ile değişik 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’ un 13. Maddesine dayanılarak hazırlanan ve 14.06.2003 tarih, 25138 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Garanti Belgesi Uygulama Esaslarına Dair Yönetmeliğin 14/a bendinde; “Tüketiciye teslim edildiği tarihten itibaren, belirlenen garanti süresi içinde kalmak kaydıyla, bir yıl içerisinde; aynı arızanın ikiden fazla tekrarlanması veya farklı arızaların dörtten fazla meydana gelmesi veya belirlenen garanti süresi içerisinde farklı arızaların toplamının altıdan fazla olması unsurlarının yanı sıra, bu arızaların maldan yararlanamamayı sürekli kılması” durumlarında, tüketicinin malın ücretsiz değiştirilmesini, bedel iadesi veya ayıp oranında bedel indirimi talep edebileceği, satıcının, tüketicinin talebini reddedemeyeceği ve tüketicinin talebine karşı satıcı, bayii, acente, imalatçı-üretici ve ithalatçının müteselsilen sorumlu olduğu hükme bağlanmıştır. Tüketici talebinin kabulü gerekmektedir.

Karar :Yukarıda açıklanan nedenlerle tüketicinin talebinin kabulüne, tüketicinin satın aldığı ürünü firmaya, firmanın da 610,00 TL’ye satın alınan mal için ödenilen bedeli tüketiciye iadesine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Kararların Arşivi

Dailymotion Videoları