Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

2 Kasım 2009 Pazartesi

muhammet tek

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.


Toplantı tarihi : 22.10.2009
Şikayet eden : Muhammet TEK
Şikayet edilen : Pilsan Plastik ve Oyuncak Sanayi A.Ş.
Şikayet konusu : Pilsan marka Akülü Çocuk Arabası
Şikayet tarihi : 25.09.2009
Talep : Akü değişimi
Miktar : 419,00 TL

Olayın Özeti : 16.08.2008 tarihinde satın alınan akülü çocuk arabasının garanti süresi içerisinde aküsünün arıza yaptığı için mağazaya başvurduğunu, aküsünün yenisinin getirtildiğini ancak akünün garanti dışı denilerek para talep edildiğini, Pilsan ile telefonla görüştüğünü aynı şeyin söylendiğini iddia eden tüketici, malın ücretsiz onarılmasını(akünün değişimi) talep etmektedir.

Şikayet edilenin savunmasının özeti: 25.09.2009 tarih ve 6321 sayılı yazı ile satıcı firmadan bilgi istenilmiş, verilen savunmada; tüketici ile görüşüldüğünü, araç ile ilgili alınan bilgilerden araç modelinin 05-202 kodlu Wild Cat olduğunu gösterdiğini, ancak kendilerine ulaşan garanti belgesinden 05-203 kodlu süper apache modelinin garanti belgesi olduğunun anlaşıldığını, garanti belgesinde ürünün satış tarihinin 16.06.2008 olarak yazıldığını, tüketicinin dilekçesinde ise 16.08.2008 tarihinde ürünü aldığını belirttiğini, sunulan garanti belgesindeki barkottan ürünün üretim tarihinin 20.08.2009 olduğunun anlaşıldığını dolayısıyla 40 gün gibi önce üretilen bir aracın 14 ay gibi bir zaman önce satın aldığının gözüktüğünü , bunun garanti belgesinin sonradan elde edilmiş ve farklı bir ürüne ait garanti belgesi olduğunu gösterdiğini belirtmiştir.

İnceleme ve Gerekçe: Şikayet dilekçesi incelenmiş satıcı savunması tüketiciye bildirilerek garanti belgesinde belirtilen çelişki tüketiciye sorulmuş, tüketici garanti belgesinin ürünü satın aldığı tarihte satın aldığı mağaza tarafından verildiğini, dilekçesindeki ürün satın alma tarihini sehven 16.08.2008 yazdığını, satın alma tarihin 16.06.2008 olduğunu, garanti belgesindeki ayrıntıyı bilemeyeceğini belirtmiştir.
Dosyada mevcut garanti belgesinin satıcı firma tarafından onaylanarak tüketiciye verildiği, tüketiciden garanti belgesinden ürünün üretim tarihini bilmesinin beklenemeyeceği, verilen garanti belgesi 2. maddesinde “Malın bütün parçaları dahil olmak üzere tamamı firmamız garantisi kapsamındadır” ibaresinin yazılı olduğu, 4822 sayılı kanun ile değişik 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’ un 13/2. maddesinde “ Satıcı; garanti belgesi kapsamındaki malların, garanti süresi içerisinde arızalanması halinde malı işçilik masrafı, değiştirilen parça bedeli ya da başka herhangi bir ad altında hiçbir ücret talep etmeksizin tamir ile yükümlüdür” hükmüne yer verildiği anlaşıldığından, belirtilen nedenlerle tüketici talebinin kabulü gerekmektedir.

Karar :Yukarıda açıklanan nedenlerle tüketici talebinin kabulüne, 419.00 TL’ ye satın alınan malın ücretsiz onarılmasına(akünün yenisi ile değiştirilmesine), kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Kararların Arşivi

Dailymotion Videoları