Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

17 Kasım 2009 Salı

fırat keskin

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.


Toplantı tarihi : 05.11.2009
Şikayet eden : Fırat KESKİN
Şikayet edilen : Media Market –MS İstanbul Yönetim Hiz. Ltd.Şti.
Şikayet konusu : Motorola V 3 X Marka Cep Telefonu
Şikayet tarihi : 16.09.2009
Talep : Bedel iadesi
Miktar : 207.95 TL

Olayın Özeti : Tüketici, 06.02.2009 tarihinde satın alınan cihazı arızası nedeniyle 14.07.2009 tarihinde servis için firmaya verdiğini, 28.08.2009 tarihinde 44 gün sonra onarıldı diye teslim edilen cihazın onarılmadığını, 29.08.2009 tarihinde tekrar firmaya onarılmak üzere teslim edilen cihazın 18 gün sonra mağazadan sorduğunda fatura orijinal olmadığı gerekçesi ile onarılmadığı bilgisinin verildiğini ve iki ayı geçmesine rağmen 2 yıllık servis garantisi ve 45 günlük servis süresine rağmen yasal haklarından iddia ederek ödenilen bedelin iadesini talep etmektedir.

Şikâyet edilenin savunmasının özeti : 15.09.2009 tarih ve 6086 sayılı yazı ile satıcı firmadan savunma istenilmiş savunma verilmemiştir.

İnceleme ve Gerekçe: Dilekçe ve eklerinin incelenmesinden; 14.07.2009 tarihinde arızası nedeniyle yetkili servis teslim edilen cihazın, 4822 sayılı kanun ile değişik 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’ un 13. Maddesine dayanılarak hazırlanan ve 14.06.2003 tarih, 25138 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Garanti Belgesi Uygulama Esaslarına Dair Yönetmeliğin 6. maddesi ile 30 işgünü olarak belirlenen azami tamir süresi dolduktan sonra ve 28.08.2009 tarihinde onarıldığı belirtilerek tüketiciye teslim edildiği ancak cihazın arızasının giderilmediği ve 29.09.2009 tarihinde ikinci kez gönderilen cihazın fatura fotokopisi olduğu halde, faturanın orijinal olmadığı gerekçesi ile tamiratının yapılmadığı, dolayısıyla 14.07.2009 tarihinden bu yana tüketicinin telefonunun onarılmadığı ve onarım sürecinin 30 işgününü aştığı anlaşılmıştır.
Aynı yönetmeliğin 14. madde ve fıkralarında, tüketicinin onarım hakkını kullanmasına rağmen malın; tamiri için gereken azami sürenin aşılması durumunda, tüketicinin malın ücretsiz değiştirilmesini, bedel iadesi veya ayıp oranında bedel indirimi talep edebileceği, satıcının, tüketicinin bu taleplerini reddedemeyeceği, tüketicinin bu talebine karşı satıcı, bayii acente, imalatçı-üretici ve ithalatçının müteselsilen sorumlu olduğu hükme bağlanmıştır.
30 işgünü içerisinde cihazın onarılamadığı anlaşıldığından 4822 sayılı kanun ile değişik 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’ un 13/3. maddesi gereği tüketici talebinin kabulü gerekmektedir.

Karar :Yukarıda açıklanan nedenlerle tüketici talebinin kabulüne, 207.95 TL’ye satın alınan mal için ödenen bedelin firma tarafından tüketiciye iadesine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Kararların Arşivi

Dailymotion Videoları