Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

17 Kasım 2009 Salı

savaş özgür

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.


Toplantı tarihi : 05.11.2009
Şikayet eden : Savaş ÖZGÜR
Şikayet edilen : Kipa- Tesco Kipa Kitle PHazarlama Tic. ve Gıda San. A.Ş.
Şikayet konusu : Nokia 3600 Marka Cep Telefonu
Şikayet tarihi : 08.10.2009
Talep : Bedel iadesi
Miktar : 329,00 TL

Olayın Özeti : Tüketici, 26.08.2009 tarihinde satın alınan cihazı kontrol ettiğinde arızalı olduğunu gördüğü için mağazaya başvurduğunu, servis raporu olmadan değişim veya iade yapılamayacağı belirtildiği için servise gönderilmek üzere teslim aldıklarını ancak 30 işgünü geçtiği halde bir gelişme olmadığını, ayrıcı onarım süresi 15 işgünü geçtiği halde benzer bir ürünün kullanımına sunulmadığını iddia ederek ödenilen bedelin iadesini talep etmektedir.

Şikâyet edilenin savunmasının özeti : 08.10.2009 tarih ve 6712 sayılı yazı ile satıcı firmadan savunma istenilmiştir. Verilen savunmada; cihazın 26.08.2009 tarihinde tüketiciden teslim alınarak 04.09.2009 tarihinde Kas Telekom’ a girişi olduğunu, 07.09.2009 tarihinde ise buradan KVK yetkili servisi gönderildiğini, yetkili serviste arızalı mekanik parça değişimi yapılarak onarımının tamamlandığını, 08.10.2009 tarihinde servis çıkışı yapılan cihazın 13.10.2009 tarihinde mağazalarına teslim edildiğini bildirmiştir.

İnceleme ve Gerekçe: Dilekçe ve eklerinin incelenmesinden; 26.08.2009 tarihinde arızası nedeniyle teslim edilen cihazın, 4822 sayılı kanun ile değişik 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’ un 13. Maddesine dayanılarak hazırlanan ve 14.06.2003 tarih, 25138 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Garanti Belgesi Uygulama Esaslarına Dair Yönetmeliğin 6. maddesi ile 30 işgünü olarak belirlenen azami tamir süresi içerisinde tüketiciye teslim edilmediği anlaşılmıştır.
Aynı yönetmeliğin 14. madde ve fıkralarında, tüketicinin onarım hakkını kullanmasına rağmen malın; tamiri için gereken azami sürenin aşılması durumunda, tüketicinin malın ücretsiz değiştirilmesini, bedel iadesi veya ayıp oranında bedel indirimi talep edebileceği, satıcının, tüketicinin bu taleplerini reddedemeyeceği, tüketicinin bu talebine karşı satıcı, bayii acente, imalatçı-üretici ve ithalatçının müteselsilen sorumlu olduğu hükme bağlanmıştır.
30 işgünü yasal onarım süresinin aşıldığı anlaşıldığından 4822 sayılı kanun ile değişik 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’ un 13/3. maddesi gereği tüketici talebinin kabulü gerekmektedir.

Karar :Yukarıda açıklanan nedenlerle tüketici talebinin kabulüne, 329,00 TL’ye satın alınan mal için ödenen bedeli tüketiciye iadesine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Kararların Arşivi

Dailymotion Videoları