Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

17 Kasım 2009 Salı

sinem ejder

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.


Toplantı tarihi : 05.11.2009
Şikayet eden : Sinem EJDER
Şikayet edilen : Teknosa İç ve Dış Ticaret A.Ş.
Şikayet konusu : Acer marka bilgisayar
Şikayet tarihi : 02.10.2009
Talep : Bedel İadesi
Miktar : 1.613,00 TL

Olayın Özeti : 15.06.2007 tarihinde satın alınan dizüstü bilgisayarın 15 Mayıs 2009 tarihinde garantisinin dolmasına bir ay kala arızalandığı için servise gönderildiğini ve garanti süresi dolduğu gün eline ulaştığını, aradan 20 gün geçmeden yine bozulduğunu, o sırada Mersin’de olmadığından 18 Ağustos 2009 tarihinde tekrar servise yolladığını ancak 11 Eylül 2009 tarihinde onarılmadan iade edildiğini, garanti kapsamında anakart ve hartdisk değiştiğini ancak aynı sorunun devam ettiğini iddia eden tüketici, ödenilen bedelin iadesini talep etmektedir.

Şikayet edilenin savunmasının özeti: 02.10.2009 tarih ve 6571 sayılı yazı ile satıcı firmadan bilgi istenilmiş verilen savunmada; cihazın iki kez servise girdiğini, ilk gidişinde anakart, HDD ve cover değişimi yapıldığını, ikinci gidişinde ise garanti süresinin dolması nedeniyle iade edildiğini bildirmiştir.

İnceleme ve Gerekçe: 4822 sayılı kanun ile değişik 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’ un 13. Maddesine dayanılarak hazırlanan ve 14.06.2003 tarih, 25138 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Garanti Belgesi Uygulama Esaslarına Dair Yönetmeliğin 14/a bendinde; “Tüketiciye teslim edildiği tarihten itibaren, belirlenen garanti süresi içinde kalmak kaydıyla, bir yıl içerisinde; aynı arızanın ikiden fazla tekrarlanması veya farklı arızaların dörtten fazla meydana gelmesi veya belirlenen garanti süresi içerisinde farklı arızaların toplamının altıdan fazla olması unsurlarının yanı sıra, bu arızaların maldan yararlanamamayı sürekli kılması” durumlarında, tüketicinin malın ücretsiz değiştirilmesini, bedel iadesi veya ayıp oranında bedel indirimi talep edebileceği, satıcının, tüketicinin talebini reddedemeyeceği ve tüketicinin talebine karşı satıcı, bayii, acente, imalatçı-üretici ve ithalatçının müteselsilen sorumlu olduğu hükme bağlanmıştır.
Şikayet dilekçesi ve ekli teknik servis formlarının incelenmesinden, 15.05.2007 tarihinde satın alınan cihazın iki yıllık garanti süresi içerisinde bir kez onarım gördüğü, cihazın garanti süresi içinde değişim ve/veya bedel iadesini gerektirecek şartların oluşmadığı, diğer yandan cihazın 15.05.2009 tarihinde garanti süresinin dolduğu halde cihazın ikinci arızasından dolayı garanti süresi dolduktan sonra 3 aylık bir süre aşımından sonra servise gönderildiği, serviste geçen sürenin garanti süresine eklenmesi halinde dahi garanti süresinin dolduktan sonra cihazın servise gönderilmiş olduğu anlaşılmıştır. Cihazın garanti süresinin dolmuş olduğu anlaşıldığından tüketici talebinin reddi gerekmektedir.

Karar :Şikayete konu bilgisayarın garanti süresinin 15.05.2009 tarihinde dolmuş olması nedeniyle 1.613.00 TL’ ye satın alınan cihaz bedelinin iadesi yönündeki tüketici talebinin reddine karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Kararların Arşivi

Dailymotion Videoları