Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

17 Kasım 2009 Salı

emrah tekgöz

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.


Toplantı tarihi : 05.11.2009
Şikayet eden : Emrah TEKGÖZ
Şikayet edilen : Media Market –MS İstanbul İç ve Dış Tic. Ltd. Şti.
Şikayet konusu : Nokia 6600S Marka Cep Telefonu
Şikayet tarihi : 05.10.2009
Talep : Bedel iadesi
Miktar : 344,00 TL

Olayın Özeti : Tüketici, 24.06.2009 tarihinde satın alınan cihazın arızası nedeniyle 12 gün sonra servise verildiğini ancak bugüne kadar cihazın onarımının yapılamadığını iddia ederek ödenilen bedelin iadesini talep etmektedir.

Şikâyet edilenin savunmasının özeti : 05.10.2009 tarih ve 6588 sayılı yazı ile satıcı firmadan savunma istenilmiştir. Verilen savunmada; cihazın son olarak 31.07.2009 tarihinde servis kaydının açıldığını ve 22.10.2009 tarihinde servisten döndüğünü, servis noktasından 4 kez, üretici firmadan ise 3 kez ücret iadesi veya yeni ürünle değişim talebinde bulunulduğunu ancak onarım gerektiği bilgisinin verildiğini, değişimi yapılan ürünlerin yetkili teknik servis noktası aracılığı ile üretici firmalar tarafından gönderildiğini bildirmiştir.

İnceleme ve Gerekçe: Dilekçe ve eklerinin incelenmesinden; 31.07.2009 tarihinde arızası nedeniyle teslim edilen cihazın, 4822 sayılı kanun ile değişik 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’ un 13. Maddesine dayanılarak hazırlanan ve 14.06.2003 tarih, 25138 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Garanti Belgesi Uygulama Esaslarına Dair Yönetmeliğin 6. maddesi ile 30 işgünü olarak belirlenen azami tamir süresi içerisinde tüketiciye teslim edilmediği anlaşılmıştır.
Aynı yönetmeliğin 14. madde ve fıkralarında, tüketicinin onarım hakkını kullanmasına rağmen malın; tamiri için gereken azami sürenin aşılması durumunda, tüketicinin malın ücretsiz değiştirilmesini, bedel iadesi veya ayıp oranında bedel indirimi talep edebileceği, satıcının, tüketicinin bu taleplerini reddedemeyeceği, tüketicinin bu talebine karşı satıcı, bayii acente, imalatçı-üretici ve ithalatçının müteselsilen sorumlu olduğu hükme bağlanmıştır.
30 işgünü içerisinde cihazın tüketiciye teslim edilmediği anlaşıldığından 4822 sayılı kanun ile değişik 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’ un 13/3. maddesi gereği tüketici talebinin kabulü gerekmektedir.

Karar :Yukarıda açıklanan nedenlerle tüketici talebinin kabulüne, 344,00 TL’ye satın alınan mal için ödenen bedeli tüketiciye iadesine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Kararların Arşivi

Dailymotion Videoları