Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

2 Kasım 2009 Pazartesi

murat ekin

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.


Karar tarihi : 22.10.2009
Şikayet eden : Murat EKİN
Şikayet edilen : Media Market- MS İstanbul İç ve Dış Tic. Ltd.Şti.
Şikayet konusu : Nokia 7610 Marka Cep Telefonu
Şikayet tarihi : 21.08.2009
Talep : Malın değişimi
Miktar : 499,00 TL

Olayın Özeti : 04.04.2009 tarihinde satın alınan cep telefonunun üç kez aynı sorunla servise gidip gelmesine rağmen tekrar aynı sorunla karşılaştığını iddia eden tüketici, malın yenisi ile değişimini talep etmektedir.

Şikayet edilenin savunmasının özeti: 21.08.2009 tarih ve 5462 sayılı yazı ile satıcı firmadan bilgi istenilmiş, savunma verilmemiştir.

İnceleme ve Gerekçe: (Tüketici cihazın faturasının Önal ÖZDEMİR adına kesilmiş ise de cihazın kullanıcısının kendisi olduğunu belirtmiştir.) Şikayet dilekçesi ve ekli teknik servis formlarının incelenmesinden, cihazın garanti süresi içinde kalmak kaydıyla bir yıl içerisinde aynı arızayı (ses) ikiden fazla tekrarladığı ve bu arızaların maldan yararlanamamayı sürekli kıldığı anlaşılmıştır.
4822 sayılı kanun ile değişik 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’ un 13. Maddesine dayanılarak hazırlanan ve 14.06.2003 tarih, 25138 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Garanti Belgesi Uygulama Esaslarına Dair Yönetmeliğin 14/a bendinde; “Tüketiciye teslim edildiği tarihten itibaren, belirlenen garanti süresi içinde kalmak kaydıyla, bir yıl içerisinde; aynı arızanın ikiden fazla tekrarlanması veya farklı arızaların dörtten fazla meydana gelmesi veya belirlenen garanti süresi içerisinde farklı arızaların toplamının altıdan fazla olması unsurlarının yanı sıra, bu arızaların maldan yararlanamamayı sürekli kılması” durumlarında, tüketicinin malın ücretsiz değiştirilmesini, bedel iadesi veya ayıp oranında bedel indirimi talep edebileceği, satıcının, tüketicinin talebini reddedemeyeceği ve tüketicinin talebine karşı satıcı, bayii, acente, imalatçı-üretici ve ithalatçının müteselsilen sorumlu olduğu hükme bağlanmıştır. Tüketici talebinin kabulü gerekmektedir.


Karar :Yukarıda açıklanan nedenlerle tüketici talebinin kabulüne, malın yenisi ile değiştirilmesine, değişimi mümkün değil ise mal bedeli olan 499,00 TL’nin tüketiciye iadesine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Kararların Arşivi

Dailymotion Videoları