Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

14 Aralık 2009 Pazartesi

zeynep sevim

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.


Toplantı tarihi : 03.12.2009
Şikayet eden : Zeynep SEVİM
Şikayet edilen : MY Murat Yüksekbaş İletişim Tic. ve San. Ltd. Şti.
Şikayet konusu : Nokia Marka Cep Telefonu
Şikayet tarihi : 15.10.2009
Talep : Bedel iadesi
Miktar : 700, 00 TL

Olayın Özeti : Tüketici dilekçesinde; 26.02.2008 tarihinde satın alınan cep telefonunun kendiliğinden kapanma problemi ile üç kez servise gönderilmesine rağmen halen sorunun devam ettiğini belirterek, ödenilen bedelin iadesini talep etmektedir.

Şikayet edilenin savunmasının özeti: 15.10.2009 tarih ve 6903 sayılı yazı ile satıcı firmadan bilgi istenilmiş, verilen savunmada; her ne kadar tüketicinin 3 kez aynı arızadan servise gönderildiğini iddia etse de bu durumu gösterir belge olmadığını, servis formlarının birinde de belirtilen arızanın gözlenmediğinin belirtildiğini yönetmeliğin 14 maddesi gereği, tüketiciye teslim edildiği tarihten itibaren belirlenen garanti süresi içinde kalmak kaydıyla, bir yıl içerisinde; aynı arızanın ikiden fazla tekrarlaması veya farklı arızaların dörtten fazla meydana gelmesi veya belirlenen garanti süresi içerisinde farklı arızaların toplamının altıdan fazla olması unsurlarının yanı sıra, bu arızaların maldan yararlanamamayı sürekli kılması hallerinde iadenin mümkün olduğunu, söz konusu olayda bu şekilde bir durum olmadığını bu nedenlerle talebin reddine karar verilmesinin talep edildiğini bildirmiştir.

İnceleme ve Gerekçe: Şikayete konusu cihazın incelenmesi için Yrd. Doç. Dr. Mehmet ZİLE (Elektrik Elektronik Mühendisi) bilirkişi olarak görevlendirilmiştir. Bilirkişi inceleme sonucunda; cep telefonunda herhangi bir çatlak, darbe izi ve oksitlenme olmadığını, cihazda darbe, sıvı teması ve yetkisiz müdahaleye bağlı kullanım kusuru bulunmadığını, cep telefonunda güç (power) ara yüz entegre elemanının elektronik ara yollarındaki lehim çatlaması ile oluşan temassızlık sebebi ile telefonun zaman zaman kendi kendine açılıp kapandığını, sorunun halen devam ettiğini ve cihazda imalat hatası bulunduğunu rapor etmiştir.
Bilirkişi raporu ve dilekçeye ekli belgelerin incelenmesinden cihazda açma kapama sorunun devam ettiği ve cihazın garanti süresi içinde kalmak kaydıyla bir yıl içerisinde aynı arızayı (açılıp kapanma) ikiden fazla tekrarladığı ve bu arızaların maldan yararlanamamayı sürekli kıldığı anlaşılmıştır.
4822 sayılı kanun ile değişik 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’ un 13. Maddesine dayanılarak hazırlanan ve 14.06.2003 tarih, 25138 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Garanti Belgesi Uygulama Esaslarına Dair Yönetmeliğin 14/a bendinde; “Tüketiciye teslim edildiği tarihten itibaren, belirlenen garanti süresi içinde kalmak kaydıyla, bir yıl içerisinde; aynı arızanın ikiden fazla tekrarlanması veya farklı arızaların dörtten fazla meydana gelmesi veya belirlenen garanti süresi içerisinde farklı arızaların toplamının altıdan fazla olması unsurlarının yanı sıra, bu arızaların maldan yararlanamamayı sürekli kılması” durumlarında, tüketicinin malın ücretsiz değiştirilmesini, bedel iadesi veya ayıp oranında bedel indirimi talep edebileceği, satıcının, tüketicinin talebini reddedemeyeceği ve tüketicinin talebine karşı satıcı, bayii, acente, imalatçı-üretici ve ithalatçının müteselsilen sorumlu olduğu hükme bağlanmıştır. Tüketici talebinin kabulü gerekmektedir.

Karar :Yukarıda açıklanan nedenlerle tüketici talebinin kabülüne, mal için ödenen bedelin satıcı tarafından tüketiciye, tüketicinin de malı satıcıya iadesine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Kararların Arşivi

Dailymotion Videoları