YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.
Toplantı tarihi : 03.12.2009
Şikayet eden : Mustafa UZUN
Şikayet edilen : Media Market- MS İstanbul İç ve Dış Tic. Ltd. Şti.
Şikayet konusu : Samsung Marka Cep Telefonu
Şikayet tarihi : 19.11.2009
Talep : Bedel iadesi
Miktar : 409,00 TL
Olayın Özeti : Tüketici dilekçesinde, 12.05.2008 tarihinde satın alınan cihazın bir yıl içerisinde aynı şikayetten 4 kez servise gittiğini, iadesini istemesine rağmen talebin kabul edilmediğini belirterek, ödenilen bedelin iadesini talep etmektedir.
Şikâyet edilenin savunmasının özeti : 19.11.2009 tarih ve 7892 sayılı yazı ile satıcı firmadan savunma istenilmiştir. Verilen savunmada özetle; dilekçede belirtilen hususları kabul etmediklerini, söz konusu ürünün servis sürecinden bilgilerinin olmadığını, değişim yada ücret iadesi talebinin daha önce kendilerine iletilmediğini, değişim veya ücret iade taleplerinin yetkili teknik servisler aracılığı ile üretici firmalara sunulması gerektiğini, ücret iadesini yapmalarının mümkün olmadığını, talebin reddine karar verilmesinin talep edildiğini bildirmiştir.
İnceleme ve Gerekçe: Şikayet dilekçesi ve ekli teknik servis formlarının incelenmesinden, cihazın garanti süresi içinde kalmak kaydıyla bir yıl içerisinde aynı arızayı (tuş takımı) ikiden fazla tekrarladığı ve bu arızaların maldan yararlanamamayı sürekli kıldığı anlaşılmıştır.
4822 sayılı kanun ile değişik 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’ un 13. Maddesine dayanılarak hazırlanan ve 14.06.2003 tarih, 25138 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Garanti Belgesi Uygulama Esaslarına Dair Yönetmeliğin 14/a bendinde; “Tüketiciye teslim edildiği tarihten itibaren, belirlenen garanti süresi içinde kalmak kaydıyla, bir yıl içerisinde; aynı arızanın ikiden fazla tekrarlanması veya farklı arızaların dörtten fazla meydana gelmesi veya belirlenen garanti süresi içerisinde farklı arızaların toplamının altıdan fazla olması unsurlarının yanı sıra, bu arızaların maldan yararlanamamayı sürekli kılması” durumlarında, tüketicinin malın ücretsiz değiştirilmesini, bedel iadesi veya ayıp oranında bedel indirimi talep edebileceği, satıcının, tüketicinin talebini reddedemeyeceği ve tüketicinin talebine karşı satıcı, bayii, acente, imalatçı-üretici ve ithalatçının müteselsilen sorumlu olduğu hükme bağlanmıştır. Tüketici talebinin kabulü gerekmektedir.
Karar :Yukarıda açıklanan nedenlerle tüketici talebinin kabulüne, cep telefonu için ödenen bedelin firma tarafından tüketiciye, tüketicinin de malı satıcıya iadesine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.
Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı
14 Aralık 2009 Pazartesi
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
İzleyiciler
Kararların Arşivi
-
▼
2009
(848)
-
▼
Aralık
(67)
- zeynep sevim
- zekeriya türkeş
- yusuf eyüp solmaz
- ümran filiz
- tolga tokataş
- şıh mehmet sürücü
- selma aktaş
- selçuk özgenç
- seda sancar
- sabriye seyirt
- rahmi çelik
- orhan altuntaş
- nevin polat
- mustafa uzun
- mesut kalay
- mehmet domrul
- mahacir asan
- YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI Tüketici Sorunla...
- hüseyin hozatlı
- hüsamettin çetinkaya
- haşim arıkan
- hasan ahi
- YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI Tüketici Sorunla...
- hamit can sönmezcan
- erdal kaya
- emine neşe avcı
- cemal culfa
- bilal yapıcı
- aydın görkem özdemir
- alpaslan dalkılıç
- abdullah dağı
- abdülhamit acar
- ümit seda aydın
- u. eylem çağlayan
- şükran acar
- av. erdoğan günal
- serkan keklikçi
- seray yıldıran
- semra ünalmış
- sema gündüz
- sabir ilker aktuğ
- rukiye nimet günışık
- özgür şimşek
- orhan altuntaş
- onur salih keşlioğlu
- mustafa durak
- melih göküş
- mehmet toğaç
- mecit albayrak
- ismail önen
- ismail kaya
- ismail çelik
- ibrahim küçük
- hatice doğan
- hasan aydın
- gülten kaynak
- fatih bingöl
- erhan ayan
- duygu gürani
- cihan yolcu
- can yılanlı
- ayten katar
- ayşe behiye azkonar
- ayse altınel
- ayda yıldırım
- ahmet güner
- abdullah turgut
-
▼
Aralık
(67)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder