Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

14 Aralık 2009 Pazartesi

ümran filiz

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.


Karar Tarihi: 03.12.2009
Şikayet eden : Ümran FİLİZ
Şikayet edilen : Tekbir Giyim –Mehmet ERDEMLİ
Şikayet konusu : Manto
Şikayet tarihi : 30.10.2009
Talep : Yenisi ile değişim
Miktar : 255.00 TL

Olayın Özeti :Tüketici dilekçesinde; ürünün etek boyunun istediği ölçüde olmayıp, aldığı ölçüden 5-6 cm. kısa olduğunu iddia ederek malın yenisi ile değişimini talep etmektedir.

Şikâyet edilenin savunmasının özeti : Satıcı firmadan 30.10.2009 tarih ve 7314 sayılı yazı ile savunma istenilmiş, verilen savunmada; tüketicinin 24 Ekim tarihinde mantoyu teslim alırken prova yaptığını ve gayet güzel olduğunu ifade ettiğini, ikinci gün tekrar gelerek mantonun boyunun çok uzun olduğunu tekrar kısalttırmak istediğini söylediğini, kendisine manto boyunun bir defaya mahsus kısaltıldığını ve ikinci bir kısaltma yapamadıklarını söylediklerini, hatta müşterinin mantonun altına evinde iğneler takmış ve ölçü almış olduğunu, müşteriye ikinci bir kez kısaltma yapamayacaklarının söylenmesi üzerine müşterinin başka terziye yaptıracağını belirterek ve kendilerine sitem ederek mağazadan çıktığını ve daha sonra da şikayette bulunduğunu, şikayeti kabul etmediklerini, çünkü müşteriyi kendilerinin mağdur etmediklerini bildirmiştir.

İnceleme ve Gerekçe : Şikayet dilekçesinin incelenmesinden tüketici, mağazadan satın almış olduğu mantonun boyunun kısa yapıldığını iddia ederek ürünün yenisi ile değişimini talep etmiştir. Satıcı ise mantonun satışından sonra ürün boyunun müşterinin isteği doğrultusunda yapıldığını ve teslimi esnasında prova yapıldıktan sonra beğenildiğinin belirtilerek teslim alındığını belirtmiştir. Boyunun kısaltılması için tadilata bırakılan ürünün tüketici tarafından teslim alınırken tadilatla ilgili bir sorun olup olmadığının ürün boyunun istenilen ölçüde olup olmadığının kontrol edilmesi, yapılan işlemde bir kusur olmadığının tespitinden sonra ürünün teslim alınması, üründe yapılan tadilatta bir kusur olması durumunda ürünün teslim alınmaması gerekmektedir. Ürünün müşteri tarafından teslim alındığı ve teslim alındıktan sonra şikayette bulunulduğu anlaşılmıştır. Belirtilen nedenlerle 4077 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’un 4. maddesi gereği şikayete konu ürün ayıplı mal kapsamına girmediği kanaatine varıldığından tüketicinin talebinin reddi gerekmektedir.

Karar :Yukarıda açıklanan nedenlerle tüketicinin talebinin reddine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Kararların Arşivi

Dailymotion Videoları