Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

14 Aralık 2009 Pazartesi

semra ünalmış

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.


Karar Tarihi: 19.11.2009
Şikayet eden : Semra ÜNALMIŞ
Şikayet edilen : Elit Çanta San. ve Tic. Ltd. Şti.
Şikayet konusu : Pierre Cardin Marka Valiz
Şikayet tarihi : 01.10.2009
Talep : Bedel iadesi
Miktar : 194.65 TL

Olayın Özeti :Tüketici dilekçesinde; 17.01.2009 tarihinde satın alınan valizin 2 yıl garantili olduğunu, valizin arka kısmındaki derinin üzerindeki yırtılmadan ve bavul doluyken tekerleklerinin zor dönmesinden dolayı firmaya gönderildiğini ancak üretici firmanın bu gibi durumların garanti kapsamına girmediğini belirten cevap gönderdiğini, bunun tüketici hakkını ihlal edici nitelikte olduğunu belirterek, mal için ödenen bedelin iadesini talep etmektedir.

Şikâyet edilenin savunmasının özeti : Firmadan 01.10.2009 tarih ve 6499 sayılı yazı ile savunma istenilmiş, verilen savunmada; müşterinin arka kısmında yırtılma ve eşya koyunca ağırlaşıyor şikayeti ile valizin 22.08.2009 tarihinde firmasına gönderildiğini, firmanın üretiminden kaynaklı bir hatanın olmadığını belirten rapor gönderdiğini ve ürünün 07.09.2009 tarihinde tüketiciye teslim edildiğini, ürünün ayıplı mal olmadığından tüketici talebinin reddedilmesini, ürünün bilirkişi tarafından incelenmesini ve buna göre şikayetin kabul edilmesi durumunda, malın iadesine karar verilmesini talep ettiklerini bildirmiştir.

İnceleme ve Gerekçe : Uyuşmazlık konusu valiz için bilirkişi görevlendirilmiştir. Bilirkişi inceleme sonucunu; “Söz konusu valizi incelemem sonucunda, tüketicinin şikayeti olan, deride yırtılma sorununu tespit ettim. Ürün, plastik bir malzemeden üretilmiş ve üzeri imitasyon deri ile kaplanmıştır. Fakat kaplama sırasında deride potluk kalmış durumdadır. Bu potluk sarkma yaparak dış darbelere karşı potansiyeldir. Ayrıca kenarlara monte edilen fitillerde de soyulmalar söz konusudur ve bu sorunlar çok erken ortaya çıkmıştır. Bu nedenlerden dolayı üründe üretim hatası söz konusudur. Valizde üretim hatasına rastlanmıştır. Sorun tüketicinin kullanım hatasından kaynaklanmamaktadır. ” Şeklinde rapor etmiştir.
Bilirkişi raporundan valizdeki sorunun kullanıcı hatasından değil üretim hatasından kaynaklandığı anlaşılmıştır. Belirtilen nedenlerle 4077 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’un 4. maddesi gereği şikayete konu ürün ayıplı mal olarak kabul edileceğinden tüketicinin talebinin kabul edilmesi gerekmektedir.

Karar :Yukarıda açıklanan nedenlerle valizin ayıplı mal kapsamına girdiğinden tüketicinin talebinin kabulüne, mal için ödenen bedelin firma tarafından tüketiciye, tüketicinin de malı satıcıya iadesine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Kararların Arşivi

Dailymotion Videoları