Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

14 Aralık 2009 Pazartesi

erdal kaya

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.


Karar Tarihi: 03.12.2009
Şikayet eden : Av. Erdal KAYA
Şikayet edilen : 1-Teknosa İç ve Dış Tic.A.Ş.
2- Başarı İletimiş Hizm. A.Ş.
Şikayet konusu : Samsung marka cep telefonu
Şikayet tarihi : 11.11.2009
Talep : Bedel iadesi
Miktar : 489.00 TL

Olayın Özeti :Tüketici dilekçesinde; 03.09.2009 tarihinde satın alınan cihazın 15-20 gün sonra şebeke arızası verdiğini ve ayıplı çıktığı için satıcıya başvurarak iade talebinde bulunduğunu, satıcı firmanın telefonu tamire gönderdiğini ve daha sonra aynı marka modelle değişimi yapıldığını, yani satıcı firmanın maldaki ayıbı kabul ettiğini ancak bedel iadesi yerine telefonun yenisini teklif ettiğini, yeni verilen telefonu hiç kullanmadığını ve orijinal ambalajında muhafaza edildiğini. 4077 sayılı yasanın 4/2. maddesi ile açıkça belirtilen seçimlilik haklarından bedel iadesini de içeren sözleşmeden dönme hakkını kullanmak istediğini belirterek ödenen bedelin yasal faizi ile iadesini talep etmektedir.

Şikâyet edilenin savunmasının özeti : Şikayet edilen firmalardan 11.11.2009 tarih ve 7713 sayılı yazı ile savunma istenilmiştir. Satıcı firma tarafından verilen savunmada; cihazın mağazaları tarafından servise gönderildiğini ve değişimi yapılan yeni cihazın müşteriye teslim edildiğini, tedarikçi firmaya konunun iletildiğini ancak olumlu ya da olumsuz bilgilendirme yapılmadığını, satışı gerçekleştirilen ürünlerin satış sonrası hizmetlerinin ürünün distribütörü veya üreticisi tarafından belirlenen teknik servisler tarafından verildiğini mağaza olarak servis hizmetleri konusunda operasyonel destek sağlandığını ancak ürün ile ilgili değerlendirmelerin yetkili servislerin kararları doğrultusunda yapılabildiğini belirtmiştir.

İnceleme ve Gerekçe : Yapılan incelemede, dilekçeye ekli teknik servis formundan tüketicinin cihazı teslim aldığı tarihten itibaren 30 günlük süre içerisinde maldaki ayıbı satıcıya bildirerek iade talebinde bulunduğu, ancak teknik servis tarafından yenisi ile değişim yapıldığı anlaşılmıştır. 4822 sayılı Kanun ile Değişik 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanunun 4/2. maddesi ile ayıplı mallarda tüketicinin malın teslimi tarihinden itibaren otuz günlük süre içerisinde ayıbı satıcıya bildirmekle yükümlü olduğu, tüketicinin bu durumda, bedel iadesini de içeren sözleşmeden dönme, ayıpsız misli ile değişim, ayıp oranında bedel indirimi ya da ücretsiz onarım isteme haklarına sahip olduğu ve satıcının tüketicinin tercih ettiği talebi yerine getirmekle yükümlü olduğu, imalatçı-üretici, satıcı, bayi, acente ve ithalatçının ayıplı maldan ve tüketicinin bu maddede yer alan seçimlik haklarından müteselsilen sorumlu olduğu hükme bağlanmıştır. Tüketicinin maldaki ayıbı otuz günlük süre içerisinde satıcıya bildirerek iade talebinde bulunduğu anlaşıldığından talebin kabulü gerekmektedir.

Karar :Yukarıda açıklanan nedenlerle cihazın ayıplı mal kapsamına girdiğinden tüketicinin talebinin kabulüne, cihaz için ödenen bedelin tüketiciye, tüketicinin de malı satıcıya iadesine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Kararların Arşivi

Dailymotion Videoları