Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

14 Aralık 2009 Pazartesi

orhan altuntaş

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.


Toplantı tarihi : 19.11.2009
Şikayet eden : Orhan ALTUNTAŞ
Şikayet edilen : Ercan GSM- İsmail AYDIN
Şikayet konusu : Nokia 6300 Marka Cep Telefonu
Şikayet tarihi : 28.10.2009
Talep : Bedel iadesi
Miktar : 380.00 TL.

Olayın Özeti : Tüketici, 27.10.2007 tarihinde satın aldığı telefonun 29.08.2009 tarihinde arızası nedeniyle teknik servise teslim edildiğini, 09.10.2009 tarihinde onarıldı mesajı gelen cihazı teslim almaya gittiğinde teknik servis yetkililerini nezaretinde yapılan kontrolde cihazın onarılmadığının anlaşılması üzerine teknik servis tarafından cihazın arızalı olduğu ve müşteriye teslim edilemediği belirtilerek tekrar servise gönderildiğini, gelen cihazda yine arızanın giderilemediği için cihazın teslim alınmadan yine servise gönderildiğini, 24.10.2009 tarihinde onarıldığı belirtilen cihazı almaya gittiğinde arızanın devam ettiğinin tekrar anlaşıldığını ve 29.08.2009 tarihinden bu yana cihazın arızasının giderilemediğini ve cihazı kullanamadığını, yasal onarım süresinin aşıldığını belirterek, ödenilen bedelin iadesini talep etmektedir.

Şikâyet edilenin savunmasının özeti : 28.10.2009 tarih ve 7312 sayılı yazı ile satıcı firmadan savunma istenilmiş, savunma verilmemiştir.

İnceleme ve Gerekçe: Dilekçe ve ekli servis formlarının incelenmesinden, 29.08.2009 tarihinde arızası nedeniyle teknik servise teslim edilen cihazın servis dönüşünde, cihazın arızasının giderilemediği, arızası giderilemediği için tüketiciye teslim edilmeyen cihazın 2. ve 3. gidişlerinde de arızasının giderilemediği ve cihazın tüketiciye teslim edilmediği ekli teknik servislerde görülmüştür. Bu itibarla 29.08.2009 tarihinde onarılmak üzere teslim edilen cihazın, 4822 sayılı kanun ile değişik 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’ un 13. Maddesine dayanılarak hazırlanan ve 14.06.2003 tarih, 25138 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Garanti Belgesi Uygulama Esaslarına Dair Yönetmeliğin 6. maddesi ile 30 işgünü olarak belirlenen azami tamir süresi içerisinde tüketiciye teslim edilmediği anlaşılmıştır.
Aynı yönetmeliğin 14. madde ve fıkralarında, tüketicinin onarım hakkını kullanmasına rağmen malın; tamiri için gereken azami sürenin aşılması durumunda, tüketicinin malın ücretsiz değiştirilmesini, bedel iadesi veya ayıp oranında bedel indirimi talep edebileceği, satıcının, tüketicinin bu taleplerini reddedemeyeceği, tüketicinin bu talebine karşı satıcı, bayii acente, imalatçı-üretici ve ithalatçının müteselsilen sorumlu olduğu hükme bağlanmıştır.
30 işgünü içerisinde cihazın tüketiciye teslim edilmediği anlaşıldığından 4822 sayılı kanun ile değişik 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’ un 13/3. maddesi gereği talebin kabulü gerekmektedir.

Karar :Yukarıda açıklanan nedenlerle tüketicinin talebinin kabulüne, 380.00 TL’ ye satın alınan mal için ödenilen bedelin firma tarafından tüketiciye iadesine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Kararların Arşivi

Dailymotion Videoları