Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

14 Aralık 2009 Pazartesi

rukiye nimet günışık

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.

Karar Tarihi: 19.11.2009
Şikayet eden : Rukiye Nimet GÜNIŞIK
Şikayet edilen : Mika Tur - Tira Tur Tic. Ltd. Şti.
Şikayet konusu : Otel konaklama
Şikayet tarihi : 23.10.2009
Talep : Bedel İadesi
Miktar : 375.82 TL

Olayın Özeti : Tüketici, 0 216 444 04 84 nolu telefondan görüştüğü Kaan isimli elemandan Ramazan Bayramı için İstanbul’ dan bir otobüs kalkacağını ve Türk müşterilerin geleceğini öğrendiğini, bayramın birinci günü olan 20.09.2009 tarihinde Rama otele saat 14.00’ e kadar hiç Türk müsafir gelmediğini, bütün kalanların yabancı turist olduğunu ve otel rezervasyonunda bayan eleman çalışmadığını bu nedenlerle otelde kalmadığını müşkül durumda kaldığını belirterek rezervasyon için ödenen paranın iadesini talep etmektedir.

Şikâyet edilenin savunmasının özeti : Satıcı firmadan 23.10.2009 tarih ve 7189 sayılı yazı ile savunma istenilmiş, firma vekilince verilen savunmada, şikayetin kabul edilmesinin mümkün olmadığı, söz konusu tesiste yerli ve yabancı misafirlerin olması kadar doğal bir şey olamayacağını, şikayetçinin oteli gezmeden ve yerli/yabancı turist oranını görmeden hareket ettiğini, bayan resepsiyoncu olmaması gerekçesi ile mağdur olduğu bayanın da kabul edilemez olduğunu, otel resepsiyonunda birden fazla kişi çalıştığını ve hem bayan hem de bay personelin bulunduğunu, şikayetçinin şikayetinin hayatın doğal akışına aykırı olduğunu ve talebin reddine karar verilmesinin talep edildiğini bildirmiştir.

İnceleme ve Gerekçe : Şikayet dilekçesinde tüketici, Türk müsafir geleceği belirtilmesine rağmen, hiç Türk misafir gelmediği, otelde kalanların tamamının yabancı turist olduğu ve resepsiyonda bayan eleman olmadığı gerekçesi ile otelde kalmadığını belirtmiştir. Tüketici tarafından şikayet dilekçesi ekinde otel rezervasyon/satış sözleşmesini sunmuştur. Sunulan sözleşme de otelde sadece Türk müsafir kaldığı yönünde herhangi bir bilgi mevcut değildir. Kaldı ki bir turizm beldesinde otelde yabancı veya yerli turist olması da normal bir durum olup, otelde kalmamayı gerektirecek bir durum değildir. Tüketicinin otelde kalmamasının firmanın hizmet ayıbından kaynaklanmadığı anlaşıldığından 4077 Sayılı Kanun’un 4/A maddesi gereği tüketici talebinin reddi gerektiği kanaatine varılmıştır.

Karar :Yukarıda açıklanan nedenlerle tüketicinin talebinin reddine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Kararların Arşivi

Dailymotion Videoları