Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

14 Aralık 2009 Pazartesi

melih göküş

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.


Toplantı tarihi : 19.11.2009
Şikayet eden : Melih GÖKÜŞ
Şikayet edilen : Media Market MS İstanbul İç ve Dış Tic. Ltd. Şti.
Şikayet konusu : NC 688 Marka Cep Telefonu
Şikayet tarihi : 06.10.2009
Talep : Bedel iadesi
Miktar : 199.00 TL

Olayın Özeti
: 20.04.2009 tarihinde satın alınan cep telefonunun hafıza kartını tanımadığı için çoğu özelliklerini kullanamadığını, bu arızadan iki kez onarım gördüğü halde arızanın giderilemediğini, tekrar gönderdiğinde ise cihazın hiç açılmadığını, servis formlarının verilmediğini, 2 GB hafıza kartı ile gönderilen cihaza 1 GB’ lik hafıza kartı takıldığı için müracaatı sonrası 2 GB’ lik kart takıldığını ve halen arızalı olan cihazı kullanmak istemediğini belirten tüketici, ödenilen bedelin iadesini talep etmektedir.

Şikayet edilenin savunmasının özeti: 06.10.2009 tarih ve 6617 sayılı yazı ile satıcı firmadan bilgi istenilmiş, verilen savunmada; tüketicinin dilekçesinde belirttiği hususları kabul etmediklerini, tüketicinin talebinin dikkate alınarak üretici firmadan ürünün ücret iadesinin talep edildiğini fakat firmanın talebi reddettiğini, ürünün onarılması gerektiği bilgisini verdiğini, değişimi yapılan ürünlerin yetkili teknik servis noktası aracılığı ile üretici firmalar tarafından gönderildiğini belirtmiştir.

İnceleme ve Gerekçe: Cihazın incelenmesi için bilirkişi görevlendirilmiştir. Bilirkişi inceleme sonucunu “Tüketicinin cep telefonunda herhangi bir çatlak, herhangi bir darbe izi olmaması ve elektronik devresindeki herhangi bir elemanında oksitlenme olmaması sebebiyle, herhangi bir darbeye ve herhangi bir sıvı temasına maruz kalmadığı ve aynı zamanda cep telefonun elektronik devresinde yapılan incelemelerimde cep telefonun elektronik devresinde yetkisiz bir müdahale izine rastlanmadığı anlaşıldığından, söz konusu arızada Tüketicinin kullanım kusuru bulunmamaktadır.
Cep telefonunda ana kart entegre elemanının bir ucuna iden elektronik yollardaki lehim çatlamasından dolayı temassızlık olduğu, bu temassızlık nedeni ile telefonun hafıza kartını okuyamadığı bu sebeple yükleme yapılamadığı anlaşılmaktadır. Bu sebeple söz konusu üründe imalat hatasından kaynaklı elektronik arızası bulunduğu anlaşıldığından, cep telefonunun imalat kusuru bulunmaktadır.” Şeklinde rapor etmiştir.
Bilirkişi raporundan cihazda arızasının devam ettiği ve arızanın imalat hatasından kaynaklandığı, cihazın garanti süresi içerisinde kalmak kaydıyla bir yıl içerisinde aynı arızayı (hafıza kartı) ikiden fazla tekrarladığı ve bu arızaların maldan yararlanamamayı sürekli kıldığı anlaşıldığından 4822 sayılı kanun ile değişik 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’ un 13/3. Maddesi gereği tüketici talebinin kabulü gerekmektedir.

Karar :Yukarıda açıklanan nedenlerle tüketici talebinin kabulüne, 199.00 TL’ ye satın alınan mal için ödenilen bedelin tüketiciye, tüketicinin de malı satıcıya iadesine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Kararların Arşivi

Dailymotion Videoları