Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

14 Aralık 2009 Pazartesi

şükran acar

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.


Toplantı tarihi : 19.11.2009
Şikayet eden : Şükran ACAR
Şikayet edilen : Teknosa İç ve Dış Tic. A.Ş.
Şikayet konusu : Samsung D 840 Marka Cep Telefonu
Şikayet tarihi : 01.10.2009
Talep : Bedel iadesi
Miktar : 464,70 TL

Olayın Özeti : 30.09.2007 tarihinde arkadaşı Resul ÖZDEMİR tarafından kendisine alınan ve kullanım hakkı kendisinde olan cep telefonunun defalarca bozulduğunu, şu anda da bozuk ve garanti süresi dolmadan servise gönderildiğini, servisten kendisine 15 işgünü aşılması durumunda kullanımına telefon verileceğinin belirtildiğini, bu süre aşıldığı halde kullanımına telefon verilmediğini iddia eden tüketici malın yenisi ile değişimini talep etmektedir.

Şikayet edilenin savunmasının özeti: 01.10.2009 tarih ve 6500 sayılı yazı ile satıcı firmadan bilgi istenilmiş, savunma verilmemiştir.

İnceleme ve Gerekçe: 4822 sayılı kanun ile değişik 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’ un 13. Maddesine dayanılarak hazırlanan ve 14.06.2003 tarih, 25138 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Garanti Belgesi Uygulama Esaslarına Dair Yönetmeliğin 14/a bendinde; “Tüketiciye teslim edildiği tarihten itibaren, belirlenen garanti süresi içinde kalmak kaydıyla, bir yıl içerisinde; aynı arızanın ikiden fazla tekrarlanması veya farklı arızaların dörtten fazla meydana gelmesi veya belirlenen garanti süresi içerisinde farklı arızaların toplamının altıdan fazla olması unsurlarının yanı sıra, bu arızaların maldan yararlanamamayı sürekli kılması” durumlarında, tüketicinin malın ücretsiz değiştirilmesini, bedel iadesi veya ayıp oranında bedel indirimi talep edebileceği, satıcının, tüketicinin talebini reddedemeyeceği ve tüketicinin talebine karşı satıcı, bayii, acente, imalatçı-üretici ve ithalatçının müteselsilen sorumlu olduğu hükme bağlanmıştır.
Tüketici 10.09.2009 tarihinde servise gönderilen cihazın servisten geldiğini ve aynı arızaların devam ettiğini belirtmiştir. Şikayet dilekçesi ve ekli teknik servis formlarının incelenmesinden, cihazın garanti süresi içinde kalmak kaydıyla bir yıl içerisinde aynı arızayı (açılmıyor-şarj) ikiden fazla tekrarladığı ve bu arızaların maldan yararlanamamayı sürekli kıldığı anlaşılmıştır. Tüketici talebinin kabulü gerekmektedir.

Karar :Yukarıda açıklanan nedenlerle tüketicinin talebinin kabulüne, cihaz için ödenilen bedelin satıcı tarafından tüketiciye, tüketicinin de malı satıcıya iadesine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Kararların Arşivi

Dailymotion Videoları