YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.
Toplantı tarihi : 03.12.2009
Şikayet eden : Aydın Görkem ÖZDEMİR
Şikayet edilen : Media Market- MS İstanbul İç ve Dış Tic. Ltd. Şti.
Şikayet konusu : Samsung Marka Cep Telefonu
Şikayet tarihi : 13.11.2009
Talep : Bedel iadesi
Miktar : 333,00 TL
Olayın Özeti : Tüketici dilekçesinde, 16.11.2007 tarihinde satın alınan cihazın 7 kez servise gittiğini, iki yıl içerisinde her servis süresinin 30 işgünü olduğu düşünüldüğünde telefonun bir ay kendisinde bir ay serviste kaldığını telefondan verim alamadığını belirterek, ödenen bedelin iadesini talep etmektedir.
Şikâyet edilenin savunmasının özeti : 13.11.2009 tarih ve 7751 sayılı yazı ile satıcı firmadan savunma istenilmiştir. Verilen savunmada özetle; dilekçede belirtilen hususları kabul etmediklerini, söz konusu ürünle ilgili üretici firmadan 2 kez değişim talebinde bulunulduğunu, üretici firmanın talebi reddettiğini, üretici firma tarafından kabul edilmeyen talebin kendileri tarafından uygulanmasının mümkün olmadığını ve talebin reddine karar verilmesinin talep edildiğini bildirmiştir.
İnceleme ve Gerekçe: Şikayet dilekçesi ve ekli teknik servis formlarının incelenmesinden, garanti süresi içinde kalmak kaydıyla bir yıl içerisinde cihazda farklı arızaların dörtten fazla meydana geldiği ve bu arızaların maldan yararlanamamayı sürekli kıldığı anlaşılmıştır.
4822 sayılı kanun ile değişik 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’ un 13. Maddesine dayanılarak hazırlanan ve 14.06.2003 tarih, 25138 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Garanti Belgesi Uygulama Esaslarına Dair Yönetmeliğin 14/a bendinde; “Tüketiciye teslim edildiği tarihten itibaren, belirlenen garanti süresi içinde kalmak kaydıyla, bir yıl içerisinde; aynı arızanın ikiden fazla tekrarlanması veya farklı arızaların dörtten fazla meydana gelmesi veya belirlenen garanti süresi içerisinde farklı arızaların toplamının altıdan fazla olması unsurlarının yanı sıra, bu arızaların maldan yararlanamamayı sürekli kılması” durumlarında, tüketicinin malın ücretsiz değiştirilmesini, bedel iadesi veya ayıp oranında bedel indirimi talep edebileceği, satıcının, tüketicinin talebini reddedemeyeceği ve tüketicinin talebine karşı satıcı, bayii, acente, imalatçı-üretici ve ithalatçının müteselsilen sorumlu olduğu hükme bağlanmıştır. Tüketici talebinin kabulü gerekmektedir.
Karar :Yukarıda açıklanan nedenlerle tüketici talebinin kabulüne, cep telefonu için ödenen bedelin firma tarafından tüketiciye, tüketicinin de malı satıcıya iadesine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.
Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı
14 Aralık 2009 Pazartesi
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
İzleyiciler
Kararların Arşivi
-
▼
2009
(848)
-
▼
Aralık
(67)
- zeynep sevim
- zekeriya türkeş
- yusuf eyüp solmaz
- ümran filiz
- tolga tokataş
- şıh mehmet sürücü
- selma aktaş
- selçuk özgenç
- seda sancar
- sabriye seyirt
- rahmi çelik
- orhan altuntaş
- nevin polat
- mustafa uzun
- mesut kalay
- mehmet domrul
- mahacir asan
- YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI Tüketici Sorunla...
- hüseyin hozatlı
- hüsamettin çetinkaya
- haşim arıkan
- hasan ahi
- YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI Tüketici Sorunla...
- hamit can sönmezcan
- erdal kaya
- emine neşe avcı
- cemal culfa
- bilal yapıcı
- aydın görkem özdemir
- alpaslan dalkılıç
- abdullah dağı
- abdülhamit acar
- ümit seda aydın
- u. eylem çağlayan
- şükran acar
- av. erdoğan günal
- serkan keklikçi
- seray yıldıran
- semra ünalmış
- sema gündüz
- sabir ilker aktuğ
- rukiye nimet günışık
- özgür şimşek
- orhan altuntaş
- onur salih keşlioğlu
- mustafa durak
- melih göküş
- mehmet toğaç
- mecit albayrak
- ismail önen
- ismail kaya
- ismail çelik
- ibrahim küçük
- hatice doğan
- hasan aydın
- gülten kaynak
- fatih bingöl
- erhan ayan
- duygu gürani
- cihan yolcu
- can yılanlı
- ayten katar
- ayşe behiye azkonar
- ayse altınel
- ayda yıldırım
- ahmet güner
- abdullah turgut
-
▼
Aralık
(67)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder