Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

14 Aralık 2009 Pazartesi

abdullah dağı

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.


Toplantı tarihi : 03.12.2009
Şikayet eden : Abdullah DAĞI
Şikayet edilen : Media Market- MS İstanbul İç ve Dış Tic. Ltd. Şti.
Şikayet konusu : Samsung Marka Cep Telefonu
Şikayet tarihi : 19.11.2009
Talep : Bedel iadesi
Miktar : 279,00 TL

Olayın Özeti : Tüketici dilekçesinde, 21.02.2009 tarihinde satın alınan cihazın arızasının giderilmesi için 15.09.2009 tarihinde servisine gönderildiğini ancak 30 işgünü geçmesine rağmen telefonun gönderilmediğini belirterek, ödenilen bedelin iadesini talep etmektedir.

Şikâyet edilenin savunmasının özeti : 19.11.2009 tarih ve 7916 sayılı yazı ile satıcı firmadan savunma istenilmiştir. Verilen savunmada özetle; dilekçede belirtilen hususları kabul etmediklerini, ürünün teslim edildiği Elektromekanik İş isimli firmanın Samsung cep telefonlarının yetkili servisi olmadığını, ürün hakkında kendilerine daha önce bir bilgi ve uyarıda bulunulmadığını, ücret iadesi talebinin yetkili servis olmadığı halde ürünle ilgili işlemleri üstlenen Elektromekanik İş isimli firmadan yada üretici firmadan yapılması gerektiğini ücret iadesi talebinin kendileri tarafından yerine getirilmesinin kesinlikle mümkün olmadığını ve talebin reddine karar verilmesinin talep edildiğini bildirmiştir.

İnceleme ve Gerekçe: Dilekçe ve eklerinin incelenmesinden; 15.09.2009 tarihinde arızası nedeniyle teslim edilen cihazın, 4822 sayılı kanun ile değişik 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’ un 13. Maddesine dayanılarak hazırlanan ve 14.06.2003 tarih, 25138 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Garanti Belgesi Uygulama Esaslarına Dair Yönetmeliğin 6. maddesi ile 30 işgünü olarak belirlenen azami tamir süresi içerisinde tüketiciye teslim edilmediği anlaşılmıştır.
Aynı yönetmeliğin 14. madde ve fıkralarında, tüketicinin onarım hakkını kullanmasına rağmen malın; tamiri için gereken azami sürenin aşılması durumunda, tüketicinin malın ücretsiz değiştirilmesini, bedel iadesi veya ayıp oranında bedel indirimi talep edebileceği, satıcının, tüketicinin bu taleplerini reddedemeyeceği, tüketicinin bu talebine karşı satıcı, bayii acente, imalatçı-üretici ve ithalatçının müteselsilen sorumlu olduğu hükme bağlanmıştır.

30 işgünü içerisinde cihazın tüketiciye teslim edilmediği anlaşıldığından 4822 sayılı kanun ile değişik 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’ un 13/3. maddesi gereği tüketici talebinin kabulü gerekmektedir.

Karar :Yukarıda açıklanan nedenlerle tüketici talebinin kabulüne, cep telefonu için ödenen bedelin firma tarafından tüketiciye iadesine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Kararların Arşivi

Dailymotion Videoları