Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

14 Aralık 2009 Pazartesi

erhan ayan

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.


Karar Tarihi: 19.11.2009
Şikayet eden : Erhan AYAN
Şikayet edilen : Mezitli Mobilya Ev Gereçleri Tur. Seyehat San. Tic. ve Paz. A.Ş.
Şikayet konusu : Bellona Marka Koltuk Takımı
Şikayet tarihi : 15.09.2009
Talep : Yenisi ile değişim
Miktar : 2.100.00 TL

Olayın Özeti : Tüketici dilekçesinde; 25.11.2008 tarihinde satın alınan ve salonlarında kurulu koltuk takımının 5-6 kez müsafir ağırlanmasında art kısmında çökme olduğunu ve kumaşının katlanmaya başlandığı için yaptığı başvuruda, gelen teknik servis elemanlarının takımın iskelet kısmında kırılma olduğunu ve bunun taşıma esnasındaki düşürmeden olabileceğini söylediğini, mağaza ile görüşmede de düşme olayından olabileceğinin kabul edildiğini, kullanıcı hatası olmayan bu durum nedeniyle ürünün değişimini talep ettiğini ancak tamir yapabileceklerinin söylendiğini belirterek kullanıcı hatasından kaynaklanmayan bu durum nedeniyle ürünün yenisi ile değişimini talep etmektedir.

Şikâyet edilenin savunmasının özeti : Satıcı firmadan 15.09.2009 tarih ve 6087 sayılı yazı ile savunma istenilmiştir. Verilen savunmada; ürünün teslimatta kontrol edilerek ayıpsız ve kusursuz bir şekilde ve ürün teslim formu ile teslim edildiğini, müşterinin 8 ay sonra üründe kırık şikayeti ile başvurduğunu, müşteri memnuniyeti adına garanti kapsamı dışında olan kırık parçanın yenisi ile değiştirilmesi önerisinin müşteri tarafından kabul edilmediğini, sağlam teslim edilen üründeki kırık, yırtık vb. arızaların garanti kapsamı dışında olduğunu ancak garanti kapsamında yapılması önerilerinin geçerli olduğunu bildirmiştir.

İnceleme ve Gerekçe : Uyuşmazlık konusu koltuk takımı için bilirkişi görevlendirilmiştir. Bilirkişi inceleme sonucunda; ikili koltuğun sırt kısmının iskeletinin kırık, üçlü koltukta ise sünger çökmesinden kaynaklanan kırışıklıklar olduğunun görüldüğünü, tüketicinin belirttiği sünger çökmesi ve kumaş kırışığının üretici hatası olduğunu, kaliteli sünger kullanılsa bu çökmenin olmayacağını, ikili koltuğun sırt iskeletindeki kırılmanın servis hatası veya nakliye esnasında düşürülmesinden olabileceğini ve açıklanan nedenlerle üründe yeterli kalitede işçilik kullanılmadığını ve bu yüzden üretim ve servis hatası olduğunun tespit edildiğini rapor etmiştir.
Şikayet dilekçesi ve bilirkişi raporunun incelenmesinden koltuk takımındaki sorunun üretim ve servis hatasından kaynaklandığı kanaatine varılmıştır. Belirtilen nedenlerle koltuk takımı 4077 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’un 4. maddesi gereği ayıplı mal olarak kabul edileceğinden tüketicinin talebinin kabul edilmesi gerekmektedir.

Karar :Yukarıda açıklanan nedenlerle koltuk takımının ayıplı mal kapsamına girdiğinden tüketici talebinin kabulüne, ürünün yenisi ile değiştirilmesi, değişimi mümkün değil ise mal için ödenen bedelin satıcı tarafından tüketiciye iade edilmesi gerektiğine karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Kararların Arşivi

Dailymotion Videoları