Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

14 Aralık 2009 Pazartesi

alpaslan dalkılıç

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.


Toplantı tarihi : 03.12.2009
Şikayet eden : Alpaslan DALKILIÇ
Şikayet edilen : Telecity Denkel Mağazacılık A.Ş.
Şikayet konusu : Samsung Marka Cep Telefonu
Şikayet tarihi : 30.10.2009
Talep : Ücretsiz onarım
Miktar : 419, 00 TL

Olayın Özeti : Tüketici dilekçesinde; 01.11.2007 tarihinde satın alınan cep telefonunun 26.08.2009 tarihinde ekran görüntüsünün kapandığı için 27.08.2009 tarihinde servisine teslim edildiğini ancak telefonun darbe gördüğü belirtilerek iade edildiğini, telefonun hiçbir şekilde darbe görmediğini belirterek, cihazın ücretsiz onarımını talep etmektedir.

Şikayet edilenin savunmasının özeti: 30.10.2009 tarih ve 7317 sayılı yazı ile satıcı firmadan bilgi istenilmiş, verilen savunmada; 01.11.2007 tarihinde satın alınan cihazın yetkili servis incelemesinde, cihazda darbe kaynaklı(düşürme) arızaların çıktığını, onarımın ücretli yapılabileceği ve cihazın garanti kapsamına girmediği bilgisinin tüketiciye verildiğini ancak müşterinin onarımını yaptırmadığını, cihazın bilirkişi tarafından incelenmesinin talep edildiğini bildirmiştir.

İnceleme ve Gerekçe: Şikayete konusu cihazın incelenmesi için Yrd. Doç. Dr. Mehmet ZİLE (Elektrik Elektronik Mühendisi) bilirkişi olarak görevlendirilmiştir. Bilirkişi inceleme sonucunda; cep telefonunda herhangi bir çatlak, darbe izi ve oksitlenme olmadığını, cihazda darbe, sıvı teması ve yetkisiz müdahaleye bağlı kullanım kusuru bulunmadığını, cep telefonunun ekranının ayıplı elaman olması sebebiyle, ekran displayinin arızalı olduğunu, ekranda herhangi bir görüntünün olmadığını ve bu sebeple söz konusu ürünün elektronik arızası olduğunun anlaşıldığını, cep telefonunun imalat kusuru bulunduğunu rapor etmiştir.

Bilirkişi raporunun incelenmesinden, cihazda yetkili servis tarafından iddia edilen darbe olmadığı, cihazdaki arızanın imalat hatasından kaynaklandığı anlaşılmıştır. 4822 sayılı kanun ile değişik 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’ un 13/2. maddesindeki “Satıcı, garanti belgesi kapsamındaki malların, garanti süresi içerisinde arızalanması halinde malı işçilik masrafı, değiştirilen parça bedeli ya da başka herhangi bir ücret talep etmeksizin tamir ile yükümlüdür.” Hükmü gereği tüketici talebinin kabulü gerekmektedir.

Karar :Yukarıda açıklanan nedenlerle tüketici talebinin kabulüne, cihazın satıcı tarafından ücretsiz onarılmasına, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Kararların Arşivi

Dailymotion Videoları