Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

14 Aralık 2009 Pazartesi

rahmi çelik

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.


Toplantı tarihi : 03.12.2009
Şikayet eden : Rahmi ÇELİK
Şikayet edilen : Media Market MS İstanbul İç ve Dış Tic. Ltd. Şti.
Şikayet konusu : Nokia Marka Cep Telefonu
Şikayet tarihi : 03.11.2009
Talep : Bedel iadesi
Miktar : 299, 00 TL

Olayın Özeti : Tüketici dilekçesinde; 13.01.2009 tarihinde satın alınan cep telefonunun tuş probleminden dolayı ilk servise gönderildiğinde onarıldığı halde aynı sorunlardan dolayı sonraki göndermelerinde yetkili servisin bilinçsiz müdahale olduğunun belirtildiğini, cihaza yetkisiz bir müdahale olmadığını belirterek, ödenilen bedelin iadesini talep etmektedir.

Şikayet edilenin savunmasının özeti: 03.11.2009 tarih ve 585 sayılı yazı ile satıcı firmadan bilgi istenilmiş, verilen savunmada; tüketicinin dilekçesinde belirttiği hususları kabul etmediklerini, yetkili teknik servisin cihazda yetkisiz müdahale olduğunu, olmaması gereken şekilde onarım yapılmaya çalışıldığını, bu nedenle cihazın garanti dışı işlem gördüğünü, garanti dışı işlem gören ürünlerle ilgili ücret iadesi talebinde bulunulamayacağını ve tüketici talebinin reddine karar verilmesinin talep edildiğini bildirmiştir.

İnceleme ve Gerekçe: Şikayet dilekçesine ekli teknik servis formlarında cihazda bilinçsiz müdahale oluğu belirtildiğinden cihazın incelenmesi için Yrd. Doç. Dr. Mehmet ZİLE (Elektrik Elektronik Mühendisi) bilirkişi olarak görevlendirilmiştir. Bilirkişi inceleme sonucunu; “Cep telefonunda herhangi bir elektronik arızası olmadığı, gayet normal olarak çalıştığı, söz konusu üründe herhangi bir arıza olmadığı anlaşıldığından, cep telefonunun herhangi bir imalat kusuru bulunmamaktadır. “ şeklinde rapor etmiştir.

Bilirkişi raporunun incelenmesinden cihazda herhangi bir arıza olmadığı ve cihazın normal olarak çalıştığı ve cihazın 4822 sayılı kanun ile değişik 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’ un 4. Maddesinde tanımlanan ayıplı mal kapsamına girmediği kanaatine varıldığından tüketici talebinin reddi gerekmektedir.

Karar :Yukarıda açıklanan nedenlerle tüketici talebinin reddine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Kararların Arşivi

Dailymotion Videoları