Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

14 Aralık 2009 Pazartesi

tolga tokataş

Toplantı tarihi : 03.12.2009
Toplantı Numarası :

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.

Şikayet eden : Tolga TOKATAŞ
[Tozkoparan Mah. 87092 Sok. No: 35 Kat: 1 – MERSİN]

Şikayet edilen : 1- Datagate Bilgisayar Malz. Tic. A.Ş
(Ayazağa Mah. Cendere Yolu No: 9 Şişli/İSTANBUL
2- Bimeks Bilgi İşlem ve Dış Tic. A.Ş.
(Mühürdar Cad. No: 54/1 –Kadıköy/İSTANBUL

Şikayet konusu : Acer Aspire 6930 G Marka Bilgisayar [Seri no: LXP920X203917065992500]

Şikayet tarihi : 11.11.2009

Talep : Bedel iadesi

Miktar : 1.509,68 TL

Olayın Özeti : Tüketici dilekçesinde, 18.06.2009 tarihinde satın alınan bilgisayarın kısa sürede arıza verdiğini ve servisine gönderildiğini 28.08.2009 tarihinde onarımdan gelen cihazın tekrar arızalandığını 28.09.2009 tarihinde yine servise teslim edildiğini ancak 30 işgünü geçmesine rağmen bilgisayarın teslim edilmediğini belirterek, müştereken ve müteselsilen ödenilen bedelin iadesine karar verilmesini talep etmektedir.

Şikâyet edilenin savunmasının özeti : 11.11.2009 tarih ve 7696 sayılı yazı ile Bimeks A.Ş. ve Datagate A.Ş’ den bilgi istenilmiştir. Datagate A.Ş. tarafından verilen savunmada özetle; cihazın iki kez servise gönderildiğini, ilk gönderimde onarıldığını, ikinci kez 28.09.2009 tarihinde servise gönderildiğini ancak servis işlemlerinin devam ettiğini, yasal onarım süresi dolduğu için değişim hakkının doğduğunu, ACER’ in ürüne değişim raporu vereceğini bildirdiğini ve hakem heyeti kararının uygulanacağını belirtmiştir.

İnceleme ve Gerekçe: Dilekçe ve eklerinin incelenmesinden; 28.09.2009 tarihinde arızası nedeniyle yetkili servis teslim edilen cihazın, 4822 sayılı kanun ile değişik 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’ un 13. Maddesine dayanılarak hazırlanan ve 14.06.2003 tarih, 25138 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Garanti Belgesi Uygulama Esaslarına Dair Yönetmeliğin 6. maddesi ile 30 işgünü olarak belirlenen azami tamir süresi içerisinde tüketiciye teslim edilmediği anlaşılmıştır.

Aynı yönetmeliğin 14. madde ve fıkralarında, tüketicinin onarım hakkını kullanmasına rağmen malın; tamiri için gereken azami sürenin aşılması durumunda, tüketicinin malın ücretsiz değiştirilmesini, bedel iadesi veya ayıp oranında bedel indirimi talep edebileceği, satıcının, tüketicinin bu taleplerini reddedemeyeceği, tüketicinin bu talebine karşı satıcı, bayii acente, imalatçı-üretici ve ithalatçının müteselsilen sorumlu olduğu hükme bağlanmıştır.

30 işgünü içerisinde cihazın tüketiciye teslim edilmediği anlaşıldığından 4822 sayılı kanun ile değişik 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’ un 13/3. maddesi gereği tüketici talebinin kabulü gerekmektedir.

Karar :Yukarıda açıklanan nedenlerle tüketici talebinin kabulüne, 1.509.68 TL’ ye satın alınan bilgisayar için ödenen bedelin tüketiciye iade edilmesine karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Kararların Arşivi

Dailymotion Videoları