Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

14 Aralık 2009 Pazartesi

ismail önen

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.


Toplantı tarihi : 19.11.2009
Şikayet eden : İsmail ÖNEN
Şikayet edilen : MY Murat Yüksekbaş İletişim Tic. San. Ltd. Şti.
Şikayet konusu : Nokia 6300 Marka Cep Telefonu
Şikayet tarihi : 10.08.2009
Talep : Bedel iadesi
Miktar : 355.00 TL

Olayın Özeti : Tüketici dilekçesinde; 22.12.2007 tarihinde satın alınan cep telefonunun tuş kilitlerinin kendiliğinden kilitlendiği için görüşme yapmasını engellediğini, aynı arızadan üç kez servise gitmesine rağmen sorunun giderilemediğini, servisin her seferinde arızaya rastlanmadığını belirterek format attığını ancak arızanın devam ettiğini belirterek, ödenilen bedelin iadesini talep etmektedir.

Şikayet edilenin savunmasının özeti: 10.08.2009 tarih ve 5138 sayılı yazı ile satıcı firmadan bilgi istenilmiş, savunma verilmemiştir.

İnceleme ve Gerekçe: Cihazın incelenmesi için bilirkişi görevlendirilmiştir. Bilirkişi inceleme sonucunu: “Tüketicinin cep telefonunda herhangi bir çatlak, herhangi bir darbe izi olmaması ve elektronik devresindeki herhangi bir elemanında oksitlenme olmaması sebebiyle, herhangi bir darbeye ve herhangi bir sıvı temasına maruz kalmadığı ve aynı zamanda cep telefonun elektronik devresinde yapılan incelemelerimde cep telefonun elektronik devresinde yetkisiz bir müdahale izine rastlanmadığı anlaşıldığından, söz konusu arızada Tüketicinin kullanım kusuru bulunmamaktadır.
Cep telefonunun tuşlama kartındaki entegre elemanına giden elektronik yollardaki lehim atlamasından dolayı temassızlık olduğu, bu temassızlık olduğu, bu temassızlık nedeni ile tuşlardan bazılarının zaman zaman çalışmadığı anlaşılmaktadır. Bu sepeble söz konusu üründe imalat hatasından kaynaklı elektronik arızası bulunduğu anlaşıldığından, cep telefonunun imalat kusuru bulunmaktadır.” Şeklinde rapor etmiştir.
Bilirkişi raporundan cihazda arızasının devam ettiği ve arızanın imalat hatasından kaynaklandığı, cihazın garanti süresi içerisinde kalmak kaydıyla bir yıl içerisinde aynı arızayı (tuş arızası) ikiden fazla tekrarladığı ve bu arızaların maldan yararlanamamayı sürekli kıldığı anlaşıldığından 4822 sayılı kanun ile değişik 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’ un 13/3. Maddesi gereği tüketici talebinin kabulü gerekmektedir.

Karar :Yukarıda açıklanan nedenlerle tüketici talebinin kabulüne, 355.00 TL’ ye satın alınan mal için ödenilen bedelin tüketiciye, tüketicinin de malı satıcıya iadesine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Kararların Arşivi

Dailymotion Videoları