Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

14 Aralık 2009 Pazartesi

gülten kaynak

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.


Karar Tarihi: 19.11.2009
Şikayet eden : Gülten KAYNAK
Şikayet edilen
: Gökçeoğlu Tam Otomatik Bantlı Halı Yıkama - İhsan GÖKÇE
Şikayet konusu : Sümerbank marka Isparta halı (Halı yıkama)
Şikayet tarihi : 10.09.2009
Talep : Bedel iadesi

Olayın Özeti :Tüketici dilekçesinde; 17.06.2009 tarihinde yıkanmak üzere teslim edilen iki adet halı için 48.00 TL. yıkama bedeli ödediğini, Isparta halının iki parçaya kesilip overlok yapılarak iki ayrı parça haline dönüştürüldüğünü gördüğünü, durumu fabrika yönetimine bildirdiğini ve yönetimin kendisine 30 TL. teklif ettiğini, bu ücretin halının maddi ve manevi değerini karşılamadığı için bu teklifi kabul etmediğini ve halının değerini bilmediğini belirterek, zararının giderilmesini talep etmektedir.

Şikâyet edilenin savunmasının özeti : Firmadan 10.09.2009 tarih ve 5953 sayılı yazı ile savunma istenilmiştir. Verilen savunmada; tüketiciye ait halının 20–30 yıllık, kullanılmış, ömrü dolmuş, deforme olmuş ve her türlü sorunu yaşayacak ve sonuçta yaşıtmış bir halı olduğunu, halının orijinal yani el dokuması olmadığını, yıllarca kullanılmış ve maddi değeri olmayan bu halı için firmalarının aynı özellikte bir halı temin edip kendilerine gönderildiğini ancak kabul edilmediğini, bunun üzerine tüketiciye piyasa değerini sorması ve ona göre hareket edilmesinin teklif edildiğini ancak tüketicinin bununla uğraşamayacağını belirterek hiç kullanılmamış yeni halı talep ettiğini, hasarlı halının heyet tarafından incelenmesini ve inceleme sonucunun kendilerine bildirilmesini talep ettiklerini belirtmiştir.

İnceleme ve Gerekçe : Uyuşmazlık konusu ürünün incelenmesi için bilirkişi görevlendirilmiştir. Bilirkişi inceleme sonucunu “Söz konusu halıyı incelemem sonucunda, tüketicinin şikayeti olan, halının yıkama sonrası iki parçaya ayrılma sorununu tespit ettim. Halı pamuk çözgü üzerine düğüm ipi yün olarak dokunmuştur. Pamuk çözgülü halılar tuşe olarak atkı-çözgü yün halılara oranla daha serttir. Bu nedenle yıkama sırasında bu halıların daha dikkatli yıkanması gerekir. Söz konusu ürünün sırt kısmının ortasında çözgü ve atkı yönünde bir deformasyon söz konusudur. Bu da bize ürünün yıkama sırasında, yakıma bandına sıkışarak oluştuğunu göstermektedir. Sorunun yıkama sırasında sıkışarak yırtılmış olduğu düşünülmektedir Bu nedenden dolayı üründe yıkama hatası söz konusudur.
Halıda yıkama hatasına rastlanmıştır. Sorun tüketicinin kullanım hatasından kaynaklanmamaktadır. Bu tür halıların bugünkü tahmini bedeli 500 TL civarındadır.” Şeklinde rapor etmiştir. Bilirkişi raporundan üründeki sorunun yıkama hatası nedeniyle hizmet ayıbından kaynaklandığı anlaşılmıştır. Şikayete konu ürün hizmet ayıbı nedeniyle iki parçaya ayrılmak suretiyle kusurlu hale getirildiğinden 4077 Sayılı Kanun’un 4/A maddesi gereği tüketicinin talebinin kabul edilmesi gerektiği kanaatine varılmıştır.

Karar :Yukarıda açıklanan nedenlerle şikayete konu halının hizmet ayıbı nedeniyle kusurlu hale getirildiğinden tüketicinin talebinin kabulüne, malın kullanım süresi de göz önüne alınarak, tüketici zararının karşılanmak üzere 300,00 TL’ nin hizmet sağlayıcı tarafından tüketiciye ödenmesine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.

1 yorum:

İzleyiciler

Kararların Arşivi

Dailymotion Videoları