Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

14 Aralık 2009 Pazartesi

selma aktaş

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.


Toplantı tarihi : 03.12.2009
Şikayet eden : Selma AKTAŞ
Şikayet edilen : Bimeks Bilgi İşlem ve Dış Tic. A.Ş.
Şikayet konusu : Samsung Marka Cep Telefonu
Şikayet tarihi : 27.07.2009
Talep : Malın ücretsiz onarımı
Miktar : 279, 00 TL

Olayın Özeti : Tüketici dilekçesinde; 09.12.2007 tarihinde satın alınan cep telefonunun ilk arızasında serviste yapılıp geldiğini ikinci kez aynı arıza olduğunda servise götürdüğünü ancak servisin telefonda çatlak olduğunu belirterek 120.00 TL. ücret istendiğini iddia eden tüketici malın ücretsiz onarımını talep etmektedir.

Şikayet edilenin savunmasının özeti: 27.07.2009 tarih ve 4728 sayılı yazı ile satıcı firmadan ve 18.09.2009 tarih ve 4728 sayılı yazı ile İthalatçı firmadan bilgi istenilmiş, savunma verilmemiştir.

İnceleme ve Gerekçe: Şikayete konusu cihazın incelenmesi için Yrd. Doç. Dr. Mehmet ZİLE (Elektrik Elektronik Mühendisi) bilirkişi olarak görevlendirilmiştir. Bilirkişi inceleme sonucunda; cep telefonunda herhangi bir çatlak, darbe izi ve oksitlenme olmadığını, cihazda darbe, sıvı teması ve yetkisiz müdahaleye bağlı kullanım kusuru bulunmadığını, cep telefonunda güç (power) ara yüz entegre elemanının elektronik ara yollarındaki lehim çatlaması ile oluşan temassızlık sebebi ile telefonun zaman zaman kendi kendine açılıp kapandığını, sorunun halen devam ettiğini ve cihazda imalat hatası bulunduğunu rapor etmiştir.

Bilirkişi raporunun incelenmesinden cihazda kullanım hatası olmadığı ve arızanın imalat hatası niteliğinde olduğu kanaatine varılmıştır. 4822 sayılı kanun ile değişik 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’ un 13/2. maddesindeki “Satıcı, garanti belgesi kapsamındaki malların, garanti süresi içerisinde arızalanması halinde malı işçilik masrafı, değiştirilen parça bedeli ya da başka herhangi bir ücret talep etmeksizin tamir ile yükümlüdür.” Hükmü gereği tüketici talebinin kabulü gerekmektedir.



Karar :Yukarıda açıklanan nedenlerle tüketici talebinin kabulüne cihazın satıcı tarafından ücretsiz onarılmasına, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Kararların Arşivi

Dailymotion Videoları