Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

14 Aralık 2009 Pazartesi

emine neşe avcı

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.


Toplantı tarihi : 03.12.2009
Şikayet eden : Emine Neşe AVCI
Şikayet edilen : Media Market- MS İstanbul İç ve Dış Tic. Ltd. Şti.
Şikayet konusu : Nokia Marka Cep Telefonu
Şikayet tarihi
: 17.11.2009
Talep : Bedel iadesi
Miktar : 1.059,00 TL

Olayın Özeti : Tüketici dilekçesinde, 22.08.2008 tarihinde satın alınan cihazı 28.07.2009 tarihinde firmanın yetkili servisine teslim ettiğini ancak aradan geçen süre içerisinde bir sonuç alamadığını belirterek, ödenilen bedelin iadesini talep etmektedir.

Şikâyet edilenin savunmasının özeti : 17.11.2009 tarih ve 7853 sayılı yazı ile satıcı firmadan savunma istenilmiştir. Verilen savunmada özetle; dilekçede belirtilen hususları kabul etmediklerini, söz konusu ürünle ilgili yetkili servis noktası aracılığı ile üretici firmadan değişim ve ayrıca ücret iadesi talep edildiğini, ürünün değişim talebinin dikkate alındığını ancak üretici firma tarafından halen değişiminin yapılarak gönderilmediğini ve ne zaman gönderileceğine dair bir bilgi de verilmediğini üreticiden onaylanmadan kendilerinin ücret iadesi yapamayacağını ve firmaları tarafından yapılması istenilen ücret iadesi talebinin reddine karar verilmesinin talep edildiğini bildirmiştir.

İnceleme ve Gerekçe: Dilekçe ve eklerinin incelenmesinden; 28.07.2009 tarihinde arızası nedeniyle yetkili servis teslim edilen cihazın, 4822 sayılı kanun ile değişik 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’ un 13. Maddesine dayanılarak hazırlanan ve 14.06.2003 tarih, 25138 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Garanti Belgesi Uygulama Esaslarına Dair Yönetmeliğin 6. maddesi ile 30 işgünü olarak belirlenen azami tamir süresi içerisinde tüketiciye teslim edilmediği anlaşılmıştır.

Aynı yönetmeliğin 14. madde ve fıkralarında, tüketicinin onarım hakkını kullanmasına rağmen malın; tamiri için gereken azami sürenin aşılması durumunda, tüketicinin malın ücretsiz değiştirilmesini, bedel iadesi veya ayıp oranında bedel indirimi talep edebileceği, satıcının, tüketicinin bu taleplerini reddedemeyeceği, tüketicinin bu talebine karşı satıcı, bayii acente, imalatçı-üretici ve ithalatçının müteselsilen sorumlu olduğu hükme bağlanmıştır.

30 işgünü içerisinde cihazın tüketiciye teslim edilmediği anlaşıldığından 4822 sayılı kanun ile değişik 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’ un 13/3. maddesi gereği tüketici talebinin kabulü gerekmektedir.

Karar :Yukarıda açıklanan nedenlerle tüketici talebinin kabulüne, cep telefonu için ödenen bedelin firma tarafından tüketiciye iade edilmesi gerektiğine karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Kararların Arşivi

Dailymotion Videoları