Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

14 Aralık 2009 Pazartesi

ayşe behiye azkonar

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.


Karar Tarihi: 19.11.2009
Şikayet eden : Ayşe Behiye AZKONAR
Şikayet edilen : Kayacanlar Halıcılık Day.Tük.Mall. Tekst. İn. Tur. San.Tic.Ltd.Şti.
Şikayet konusu : Royasis Marka oturma gurubu
Şikayet tarihi : 11.09.2009
Talep : Bedel iadesi
Miktar : 1.700.00 TL

Olayın Özeti : Tüketici dilekçesinde; 11.05.2009 tarihinde satın alınan oturma gurubunda, 15-20 gün sonra nikalaj kısımlarda soyulma olduğu için kendilerini aradığını ve usta gönderdiklerini, ürün değişimini istediği halde kolların değiştirildiğini, aradan belli zaman geçtikten sonra ayaklarda soyulma başladığını ve yeniden gelip metala benzer ayakları tahta ayaklarla değiştirdiklerini, değişim talebinin yine kabul edilmediğini, bu işlem yaparken koltuğun deri kısmını deldiklerini ve hiçbir şey yapmadan gittiklerini, değişen kısımlarda yine soyulma başladığını, üretici firmayı aradığında, bayi ile bir yılı aşkındır anlaşmalarını sonlandırdıklarını, bu firmaya malzeme vermediklerini, değişen parçaların fason olabileceğinin ve fason mal üreterek logolarının kullanılmış olabileceğinin söylendiğini, belirterek ürün bedelinin iadesini talep etmektedir.

Şikâyet edilenin savunmasının özeti : Satıcı firmadan 11.09.2009 tarih ve 6023 sayılı yazı ile savunma istenilmiş savunma verilmemiştir.

İnceleme ve Gerekçe : Uyuşmazlık konusu oturma gurubu için bilirkişi görevlendirilmiştir. Bilirkişi inceleme sonucunda; deforme olan kol nikelajlarının yenisi ile değiştirildiğini, yeni malzemede sorun görülmediğini, ayakların ahşap malzeme ile değiştirildiğini fakat servis elemanının montaj yaparken titiz davranmadığı için hafif orantısızlıklar görüldüğünü, tüketicinin deri kısmını deldiler dediği yerde çok küçük belirsiz bir zedelenme oluştuğunu, döşeme kısmında ise süngerden kaynaklanan hafif çökmeler görüldüğünü, ürünün fiyatının da göz önünde bulundurularak üreticiden kaynaklanan ciddi kusur görülmediğini rapor etmiştir.

Şikayet dilekçesinin incelenmesinden, oturma gurubundaki sorunların kısa sürede ortaya çıktığı ve tüketicinin değişim talebine rağmen onarım yoluna gidildiği, bilirkişi raporunun incelenmesinden ise, değişen parçalarda orantısızlık ve döşeme kısmında ise süngerden kaynaklanan çökmeler olduğu anlaşılmıştır. Belirtilen nedenlerle oturma gurubu 4077 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’un 4. maddesi gereği ayıplı mal olarak kabul edileceğinden tüketicinin talebinin kabul edilmesi gerekmektedir.

Karar :Yukarıda açıklanan nedenlerle oturma gurubunun ayıplı mal kapsamına girdiğinden tüketici talebinin kabulüne, ürün bedelinin satıcı tarafından tüketiciye, tüketicinin de malı satıcıya iade etmesi gerektiğine karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Kararların Arşivi

Dailymotion Videoları