Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

14 Aralık 2009 Pazartesi

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.


Toplantı tarihi : 03.12.2009
Şikayet eden : İffet KÖSEOĞLU
Şikayet edilen : Dölek Pazarlama –Mustafa Koray DÖLEK
Şikayet konusu : Samsung Marka Cep Telefonu
Şikayet tarihi : 13.11.2009
Talep : Bedel iadesi
Miktar : 210,00 TL

Olayın Özeti : Tüketici dilekçesinde, 08.04.2009 tarihinde satın alınan cihazın bir yıl içerisinde aynı arızadan 3 defa servise gittiğini ancak sorunun giderilemediğini, en son gidişinde değişim talep etmesine rağmen değişimin yapılmadığını, telefonda üretim hatası belirterek, ödenen bedelin iadesini talep etmektedir.

Şikâyet edilenin savunmasının özeti : 13.11.2009 tarih ve 7768 sayılı yazı ile satıcı firmadan savunma istenilmiştir. Verilen savunmada; şikayete konu cihazın kendileri tarafından satıldığını, Telpa teknik servisine gönderildiğini cihazın arızasının giderilerek müşteriye teslim edildiğini bildirmiştir.

İnceleme ve Gerekçe: Şikayet dilekçesi ve ekli teknik servis formlarının incelenmesinde, cihazın üç kez teknik servise gönderildiği, en son gönderilmesine ait 01.10.2009 tarihili satıcı firma tarafından onaylı Cihaz Bildirim Formundaki gönderim nedeni ve arıza tanımı bilgilerinde, cihazın servise üçüncü gidişi olduğu ve problemin hiçbir zaman çözümlenmediği, andığı zaman müşteriye sık sık ulaşılamadığı konuşma esnasında ses kesildiği ve tüketicinin değişim talebinde bulunduğu belirtilmiştir. Mevcut belgelerden cihazın garanti süresi içinde kalmak kaydıyla bir yıl içerisinde aynı arızayı (servis-şebeke) ikiden fazla tekrarladığı ve bu arızaların maldan yararlanamamayı sürekli kıldığı anlaşılmıştır.
4822 sayılı kanun ile değişik 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’ un 13. Maddesine dayanılarak hazırlanan ve 14.06.2003 tarih, 25138 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Garanti Belgesi Uygulama Esaslarına Dair Yönetmeliğin 14/a bendinde; “Tüketiciye teslim edildiği tarihten itibaren, belirlenen garanti süresi içinde kalmak kaydıyla, bir yıl içerisinde; aynı arızanın ikiden fazla tekrarlanması veya farklı arızaların dörtten fazla meydana gelmesi veya belirlenen garanti süresi içerisinde farklı arızaların toplamının altıdan fazla olması unsurlarının yanı sıra, bu arızaların maldan yararlanamamayı sürekli kılması” durumlarında, tüketicinin malın ücretsiz değiştirilmesini, bedel iadesi veya ayıp oranında bedel indirimi talep edebileceği, satıcının, tüketicinin talebini reddedemeyeceği ve tüketicinin talebine karşı satıcı, bayii, acente, imalatçı-üretici ve ithalatçının müteselsilen sorumlu olduğu hükme bağlanmıştır. Tüketici talebinin kabulü gerekmektedir.

Karar :Yukarıda açıklanan nedenlerle tüketici talebinin kabulüne, cep telefonu için ödenen bedelin firma tarafından tüketiciye, tüketicinin de malı satıcıya iadesine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Kararların Arşivi

Dailymotion Videoları