Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

14 Aralık 2009 Pazartesi

haşim arıkan

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.


Karar Tarihi: 03.12.2009
Şikayet eden : Haşim ARKAN
Şikayet edilen : Turkcell İletişim Hizmetleri A.Ş.
Şikayet konusu : Fazla fatura düzenlenmesi
Şikayet tarihi : 11.09.2009
Talep : Fatura iptali
Miktar : 401.30 TL

Olayın Özeti :Tüketici dilekçesinde, 5324727393 nolu faturalı hattının Mayıs 2009 faturasını ödemediğini ve bir hafta sonra telefonunun konuşmaya kapatıldığını, ancak Haziren 2009 için 101.50 TL., Temmuz 2009 için 98.30 ve Ağustos 2009 için 103.90 TL. tutarındaki faturaların posta kutusuna bırakıldığını, konuşmadığı ve görüşmeye kapatılan telefonuna bu kadar fatura geldiğini, Turkcell bayisine derdini anlattığında bu parayı ödeyeceksiniz denildiğini, hattımı iptal edin dediğinde ise form doldurup imzalanmasının söylendiğini, imzalamadan formu aldığını çünkü formda geçmiş haklarını alacaklarının yazılı olduğunu iddia ederek faturaların iptalini talep etmektedir.

Şikâyet edilenin savunmasının özeti : 11.09.2009 tarih ve 6024 sayılı yazı ile firmadan savunma istenilmiştir. 25.09.2009 tarihli savunma yazısı ile iddiaların araştırılması için verilen süre yeterli olmadığını, tüm haklarının saklı kalmak üzere iddiaların araştırılarak ayrıca bilgi verileceği bildirilmiştir. Ancak aradan geçen süre içerisinde başka bir bilgi ve savunma verilmemiştir.

İnceleme ve Gerekçe : Tüketici dilekçesinde hattının Mayıs 2009 faturasını ödemediği için telefonunun görüşmeye kapatıldığını ancak kapalı telefonu için Haziran-Temmuz-Ağustos ayları için de fatura düzenlendiğini belirterek kapalı telefon için düzenlenen faturaların iptalini talep etmektedir. 4822 Sayıl Kanun ile Değişik 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’ un Abonelik Sözleşmelerini düzenleyen 11/A maddesinde “Her türlü abonelik sözleşmelerine taraf olan tüketiciler, isteklerini satıcıya yazılı olarak bildirmek kaydıyla aboneliklerine tek taraflı son verebilirler.
Satıcı tüketicinin aboneliğe son verme isteğini, yazılı bildirimin kendisine ulaştığı tarihten itibaren en geç yedi gün içinde yerine getirmekle yükümlüdür” hükmü düzenlenmiştir.
Tüketici dilekçesi ve eklerinin incelenmesinden şikayete konu dönem içerisinde tüketici aboneliğini iptal ettirmemiş ise de, bir adet faturanın (Mayıs 2009) ödenmemesi nedeniyle hizmet sağlayıcı tarafından telefonun görüşmeye kapatıldığı, ancak telefonun görüşmeye kapalı olduğu dönemler için tüketicinin tarifesine (herkesle) göre fatura düzenlendiği anlaşılmıştır. Telefonun görüşmeye kapatıldığı halde hizmet sağlayıcı tarafından abonelik tarifesine göre Aylık Ücret tutarları dikkate alınarak fatura düzenlemesinin haksız olduğu kanaatine varılmıştır. Belirtilen nedenlerle, 4077 Sayılı Kanun’un 4/A maddesi gereğince tüketicinin talebinin kabulü gerektiği kanaatine varılmıştır.

Karar :Yukarıda açıklanan nedenlerle tüketicinin talebinin kabulüne, tüketicinin telefonunun görüşmeye kapatılmasından sonraki dönemler için aylık tarife ücretleri dikkate alınarak düzenlenen faturaların iptaline, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Kararların Arşivi

Dailymotion Videoları