Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

14 Aralık 2009 Pazartesi

şıh mehmet sürücü

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.


Karar Tarihi: 03.12.2009
Şikayet eden : Şıh Mehmet SÜRÜCÜ
Şikayet edilen : Aras Alışveriş Merkezi – Ayhan ARAS
Şikayet konusu : Kapıdan satış
Şikayet tarihi : 05.11.2009
Talep : Sözleşmenin iptali
Miktar : 240.00 TL

Olayın Özeti :Tüketici dilekçesinde, 15.09.2009 tarihinde arkadaşının işyerinde (Mega Nakliyat) bulunduğu sırada bu işyerine gelen firma elemanları tarafından kapıdan satış yoluyla bir adet masaj aleti satıldığını ve Müşteri Taksit Kartından başka bir belge verilmediğini, aldığı gün ve 16.09.2009 – 23.09.2009 tarihlerinde satış elemanını arayarak almaktan vazgeçtiğini bildirdiğini, satış elemanının not aldıklarını ve malın geri alınacağını söylemesine rağmen malın geri alınmadığını belirterek, sözleşmenin iptalini, malın geri alınmasını ve 20.00 TL. peşinatın iadesini talep etmektedir.

Şikâyet edilenin savunmasının özeti : 05.11.2009 tarih ve 619 sayılı yazı ile firmadan savunma istenilmiş, verilen savunmada, tüketicinin cayma bildiriminin kendilerine ulaşmadığını, müşterinin cayma süresi dolduktan sonra şikayette bulunduğunu bu nedenle malın geri alınamayacağını, yasaya göre hareket edildiğini bildirmiştir.

İnceleme ve Gerekçe: Şikayet dilekçesi ekinde yer alan belgelerden tüketiciye satış sözleşmesinin verilmediği anlaşılmıştır.
4822 sayılı Kanun ile Değişik 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’ un 8/3. maddesinde bu tür satışlarda; tüketicinin 7 günlük süre içerisinde malı kabul etmekte veya hiçbir gerekçe göstermeden ve hiçbir yükümlülük altına girmeden reddetmekte serbest olduğu, bu süre dolmadan satıcı veya sağlayıcının kapıdan satış işlemine konu mal veya hizmet karşılığında tüketiciden herhangi bir isim altında ödeme yapmasını veya borç altına sokan herhangi bir belge vermesini isteyemeyeceği, satıcının cayma bildiriminin kendisine ulaştığı andan itibaren yirmi gün içerisinde malı geri almakla yükümlü olduğu hükme bağlanmıştır.
Kanun’un 9/3. maddesinde, “Tüketici, sahip olduğu haklarının da yazılı bulunduğu sözleşmeyi imzalar ve kendi el yazısı ile tarihini yazar, Satıcı veya sağlayıcı, bu bilgilerin sözleşmede yer almasını sağlamak ve taraflar arasında akdedilen sözleşmenin bir nüshasını tüketiciye vermekle yükümlüdür” 9/4. maddesinde; “Bu madde hükümlerine göre düzenlenmiş bir sözleşmenin ve malın tüketiciye teslim edildiğini ispat satıcıya veya sağlayıcıya aittir. Aksi takdirde, tüketici cayma hakkını kullanmak için yedi günlük süre ile bağlı değildir.” denilmektedir. Satış sözleşmesi tüketiciye verilmediğinden tüketici cayma hakkını kullanmakta 7 günle sınırlı değildir. Tüketici tarafından dosyaya sunulan telefon dökümünden tüketicinin 7 günlük süre içerisinde telefonla arayarak cayma hakkını kullandığı anlaşıldığından sözleşmenin iptali gerekmektedir.

Karar: Yukarıda açıklanan nedenlerle tüketicinin talebinin kabulüne, satış sözleşmesinin geçersizliğine, firmanın malını geri alarak 240.00 TL bedel içerdiği belirtilen ve tüketiciyi bu işlemden hukuki olarak borç altına sokan belgeler ile alınan 20.00 TL peşinatın tüketiciye iadesine, kararın tebliğ tarihinden itibaren 15 gün içerisinde Tüketici Mahkemesine itiraz hakkı saklı kalmak üzere karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Kararların Arşivi

Dailymotion Videoları