Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

16 Ekim 2009 Cuma

ziya taner kaplan

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.


Karar Tarihi: 09.10.2009
Şikayet eden : Ziya Taner KAPLAN
Şikayet edilen : Turkcell İletişim Hizmetleri A.Ş.
Şikayet konusu : Tarife Değişikliği
Şikayet tarihi : 13.07.2009
Talep : Bedel İadesi
Miktar : 81,40 TL

Olayın Özeti :Tüketici Ziya Taner KAPLAN verdiği dilekçesinde, …1694 numaralı Turkcell abonesi iken Turkcell tarafından sunulan herkesle tarifesine geçtiğini, fakat geçme işlemi tam başlamadan GSM operatörünü değiştirip Avea’ya geçtiğini, Avea’ya geçmeden önce bu konuda Turkcell’i bilgilendirdiğini, ancak 06.05.2009 tarihinde Turkcell tarafından 81,40 TL fatura gönderildiğini bildirmiştir.

Şikâyet edilenin savunmasının özeti : Turkcell İletişim Hizmetleri A.Ş. firması 13.07.2009 tarih ve 4250 sayılı yazımıza istinaden verdiği savunmada, abonelerin tarife değişikliği yapmak için firmaya başvurduklarında, yeni tarife, başvuru tarihinden sonraki ilk fatura kesim tarihinden itibaren geçerli olacağını, tüketicilerin bu konuda şirketin internet adresinden bilgilendirildiğini, tüketicinin 08.03.2009 tarihinde tarife değişikliği için şirkete başvurduğunu ve yeni (Herkesle 600) tarifesinin başvurudan sonraki ilk fatura kesim tarihi olan 27.03.2009 tarihinde onaylandığını, tüketicinin yine 27.03.2009 tarihinde YİNE Turkcell’in sunduğu Bizbize tarifesine geçiş talebinde bulunduğunu, bu tarifenin başvurudan sonraki ilk hesap kesim tarihi olan 24.04.2009 tarihinde onaylanacağını, ancak tüketicinin bu arada 02.04.2009 tarihinde numarasını başka bir operatöre taşıma başvurusunda bulunduğunu, 06.04.2009 tarihinde Turkcell’den diğer operatöre geçiş işleminin yapıldığını, bu nedenle tüketiciye gönderilen faturanın Herkesle 600 tarifesi üzerinden ücretlendirildiğini, bu ücretlendirmede herhangi bir hataya rastlanmadığını bildirmiştir.

İnceleme ve Gerekçe : Yapılan incelemede, tüketicinin operatör değiştirmek için yeni tarifesi olan Herkesle 600 tarifesi aktif olduktan sonra başvuru yaptığı ve bu nedenle 27.03.2009 ile 06.04.2009 arasındaki kullanımlar Herkesle 600 tarifesi üzerinden ücretlendirildiği anlaşılmıştır. Bu nedenlerle 4077 Sayılı Kanun’un 4. maddesi gereğince ilgili hizmette bir ayıp bulunmaması sebebi ile tüketicinin talebinin kabul edilmemesi gerektiği kanaatine ulaşılmıştır.

Karar :Yukarıda açıklanan nedenlerle tüketicinin talebinin reddine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Kararların Arşivi

Dailymotion Videoları