Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

15 Ekim 2009 Perşembe

ramazan oymakçı

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.

Karar Tarihi: 09.10.2009
Şikayet eden : Ramazan OYMAKÇI
Şikayet edilen : Elektro Mekanik İş Büro Makineleri Tanıtım Org. İth. İhr. San. ve Tic. Ltd. Şti.
Şikayet konusu : Digiphone E 711 Marka Cep Telefonu
Şikayet tarihi : 08.09.2009
Talep : Bedel İadesi
Miktar : 300,00 TL

Olayın Özeti :Tüketici Ramazan OYMAKÇI verdiği dilekçesinde 23.04.2009 tarihinde aldığı cep telefonunu arızasından dolayı 25.05.2009 ve 28.07.2009 tarihlerinde teknik servise verdiğini fakat ikinci servise gidişinin üzerinden 30 iş günü geçmesine rağmen telefonun kendisine teslim edilmediğini belirtmiştir.

Şikâyet edilenin savunmasının özeti : Elektro-Mekanik İş firması 08.09.2009 tarih ve 5893 sayılı yazımıza istinaden verdiği savunmada, tüketicinin iade talebinde bulunduğu ürün hakkında haksız olduğu ve 30 iş günü süresinin henüz geçmediğini belirtmiştir.

İnceleme ve Gerekçe : Yapılan incelemede, ürünün 28.07.2009 tarihinde firmaya verildiği, 08.09.2009 tarihi itibariyle tüketiciye teslim edilmediği ve 30 işgününden daha uzun bir süre onarımda kaldığı servis formundan anlaşılmıştır. Bu nedenlerle Garanti Belgesi Uygulama Esaslarına Dair Yönetmelik’in 6. maddesindeki ‘malın tamir süresi en fazla 30 işgünüdür’ cümlesine istinaden tüketicinin talebinin kabul edilmesi gerektiği kanaatine ulaşılmıştır.

Karar :Yukarıda açıklanan nedenlerle tüketicinin talebinin kabulüne, tüketicinin satın aldığı ürünü satıcıya iadesine, satıcının da ürün bedeli olan 300,00 TL’yi tüketiciye vermesine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Kararların Arşivi

Dailymotion Videoları