Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

15 Ekim 2009 Perşembe

hasan hüseyin öztürk

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.


Karar Tarihi: 09.10.2009
Şikayet eden : Hasan Hüseyin ÖZTÜRK
Şikayet edilen : T.C.D.D Mersin Gar Müdürlüğü
Şikayet konusu : Gidiş Dönüş Tren Bileti
Şikayet tarihi : 17.08.2009
Talep : Bedel İadesi
Miktar : 16,00 TL

Olayın Özeti :Tüketici Hasan Hüseyin ÖZTÜRK verdiği dilekçesinde, 07.08.2009 tarihinde Adana’ya 4 adet gidiş dönüş bileti aldığını, saat 17.20 de hareket edecek olan trene saat 09.30 bileti verildiğini, gişedeki personel tarafından biletteki saatin sorun yaratmayacağının söylendiğini, gidiş dönüş biletinin dönüş süresinin gar gişesi önündeki yazılı duyuruda 2 gün olarak ilan edildiğini, ancak 09.08.2009 tarihinde dönüş sırasında biletin geçersiz olduğunu öğrendiğini, öğrenci olan çocuklarından da sivil ücret kesilerek toplam 16,00 TL alındığını, dönüş süresi 2 gün geçerli olduğu halde biletlerin geçersiz olmasının sebebini sorduğunda; 2 günün bilet alınan gün ve bir sonraki günü kapsadığını öğrendiğini, ailesinin ve yolcuların önünde hakarete maruz kaldığını, kaçak yolcu muamelesi gördüğünü, 07.08.2009 tarihinde alınan biletin dönüş süresi 2 gün olduğu göz önüne alınırsa 08.09.2009 nasıl son tarih olabileceğini anlayamadığını, geçersiz biletin sebebini ne trende ne de gar müdürlüğünde tutanak altına aldıramadığını bildirmiştir.

Şikâyet edilenin savunmasının özeti : T.C.D.D. 6. Bölge Müdürlüğü’nün 17.08.2009 tarih ve 5298 sayılı yazımıza istinaden verdiği savunmada, gidiş- dönüş biletlerinin gidiş kısmı bir kez kullanılmak üzere aynı günkü son trene kadar, dönüş kısmı yine bir kez kullanılmak kaydıyla bir sonraki günkü son trene kadar geçerli olduğunu, tüketicinin 07.08.2009 tarihinde bileti alması nedeniyle, dönüşünü 08.08.2009 tarihinde yapması durumunda geçerli olacağını, tren içinde indirimli bilet satışı yapılmaması sebebiyle çocuklara öğrenci bileti satılmadığını, sonuç olarak mevzuata aykırı bir durum olmadığını bildirmiştir.

İnceleme ve Gerekçe : Yapılan incelemede, tüketicinin ekte sunduğu fotoğraflarda gar gişesinin önündeki duyuruda ‘’Tarsus- Yenice- Adana gidiş- dönüş biletlerinin dönüş süresi 2 güne düşürülmüştür’’ şeklindeki açıklamadan dönüş biletinin, bilet alımından sonra 2 gün içerisinde kullanılması gerektiği, olay özelinde de 07.08.2009 tarihinde alınan biletin 09.08.2009 tarihi dâhil olmak üzere 2 gün içerisinde kullanılabileceği anlaşılmaktadır. Bu nedenle 4077 Sayılı Kanunun 4/A maddesindeki ‘’Sağlayıcı tarafından bildirilen reklâm ve ilanlarında veya standardında veya teknik kuralında tespit edilen nitelik veya niteliği etkileyen niceliğine aykırı olan ya da yararlanma amacı bakımından değerini veya tüketicinin ondan beklediği faydaları azaltan veya ortadan kaldıran maddi, hukuki veya ekonomik eksiklikler içeren hizmetler, ayıplı hizmet olarak kabul edilir’’ hükmüne istinaden tüketicinin talebinin kabul edilmesi gerektiği kanaatine ulaşılmıştır.

Karar :Yukarıda açıklanan nedenlerle tüketicinin talebinin kabulüne, şikayet edilenin ayıplı hizmet sonucunda tüketiciden aldığı 16,00 TL’yi tüketiciye geri vermesine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Kararların Arşivi

Dailymotion Videoları