Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

15 Ekim 2009 Perşembe

hüseyin özer

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.


Karar Tarihi: 09.10.2009
Şikayet eden : Hüseyin ÖZER
Şikayet edilen : Turkcell İletişim Hizmetleri A.Ş.
Şikayet konusu : Tarife İptali
Şikayet tarihi : 16.06.2009
Talep : Bedel İadesi- Sözleşmeden Dönme
Miktar : 134,82 TL

Olayın Özeti :Tüketici Hüseyin ÖZER verdiği dilekçesinde, ..7058 numaralı faturalı hattını iptal ettirmesine rağmen Turkcell tarafında 5 adet fatura gönderildiğini, bu nedenle firmaya itiraz ettiğini, bunun üzerine Turkcellin fatura tutarlarını azaltarak yeni bir fatura gönderdiğini, haksız olarak istenilen bu ücretleri ödemek istemediğini bildirmiştir.

Şikâyet edilenin savunmasının özeti : Turkcell İletişim Hizmetleri A.Ş. firması 16.06.2009 tarih ve 3415 sayılı yazımıza istinaden verdiği savunmada tüketicinin 01.08.2008 tarihinde hattının iptal edilmesine yönelik yazılı talebini Turkcelle ilettiğini, 05.08.2008 tarihinde tüketicinin müşteri hizmetleri tarafından arandığını, gerçekleşen görüşme sonucunda tüketicinin iptal talebinden vazgeçerek ücretsiz hazır kart aboneliğine geçiş işlemini kabul ettiğini, bunun üzerine tüketicinin adresine yazılı olarak bilgilendirme yapıldığını, ancak tüketici tarafından ücretsiz hazır karta geçiş işlemi tamamlanmadığını, bu nedenle aboneliğin faturalı olarak devam ettiğini, belirtilen fatura dönemlerinde tüketicinin hattı kullanımda bulunmaması nedeniyle koşulsuz müşteri memnuniyeti adına paket ücretin son dört fatura tutarından iptal edildiğini bildirmiştir.

İnceleme ve Gerekçe : Yapılan incelemede, tüketici ile bizzat görüşülmüş ayrıntılı ifadesine başvurulmuştur. 05.08.2009 tarihli görüşmede tüketicinin hattı iptal talebinden vazgeçmediği, faturalı hattın iptal edilmesiyle kontörlü hattı kabul ettiği anlaşılmıştır. Tüketicinin belirtilen fatura dönemlerinde ilgili hattı hiç kullanmadığı anlaşılmıştır. Ayrıca şikayet edilenin savunmasında belirttiği, hazır kart aboneliğine geçiş işleminin tamamlanmamasının sebebi anlaşılmamıştır. Ayrıca faturalı hattını kontörlü hatta geçirecek olan tüketicinin faturalı hattını iptal etmemiş olmasının anlamlı olmadığı anlaşılmıştır. Bu nedenlerle 4077 Sayılı Kanunun 4/a maddesine istinaden ilgili olay ayıplı hizmet kapsamında değerlendirileceğinden tüketicinin talebinin kabul edilmesi gerektiği kanaatine ulaşılmıştır.

Karar :Yukarıda açıklanan nedenlerle tüketicinin talebinin kabulüne, Turkcell tarafından talep edilen 16.08.2008- 19.08.2008- 17.10.2008- 14.11.2008- 19.12.2008 tarihlerine ait toplam 134,82 TL faturanın iptal edilmesine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Kararların Arşivi

Dailymotion Videoları