Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

15 Ekim 2009 Perşembe

mustafa nami üngör

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır
.

Karar Tarihi: 09.10.2009
Şikayet eden : Mustafa Nami ÜNGÖR
Şikayet edilen : Nokia Shop My Murat Yüksekbaş İletişim Tic. ve San. Ltd. Şti.
Şikayet konusu : Nokia Marka Cep Telefonu
Şikayet tarihi : 31.08.2009
Talep : Bedel İadesi
Miktar : 370,00 TL

Olayın Özeti :Tüketici Mustafa Nami ÜNGÖR verdiği dilekçesinde 03.02.2009 tarihinde aldığı cep telefonunu arızasından dolayı 20.07.2009 tarihinde teknik servise verdiğini fakat servise gidişinin üzerinden 30 iş günü geçmesine rağmen telefonun kendisine teslim edilmediğini belirtmiştir.

Şikâyet edilenin savunmasının özeti : Elektro- Mekanik İş firması 31.08.2009 tarih ve 5653 sayılı yazımıza istinaden verdiği savunmada, tüketicinin iade talebinde bulunduğu ürün hakkında haksız olduğu ve 30 iş günü süresinin henüz geçmediğini belirtmiştir.

İnceleme ve Gerekçe : Yapılan incelemede, ürünün 20.07.2009 tarihinde firmaya verildiği, 31.08.2009 tarihi itibariyle tüketiciye teslim edilmediği servis formundan anlaşılmış olup, 30 iş gününden daha uzun bir süre onarımda kaldığı anlaşılmıştır. Bu nedenlerle Garanti Belgesi Uygulama Esaslarına Dair Yönetmelik’in 6. maddesindeki ‘malın tamir süresi en fazla 30 işgünüdür’ hükmüne istinaden tüketicinin talebinin kabul edilmesi gerektiği kanaatine varılmıştır.

Karar :Yukarıda açıklanan nedenlerle tüketicinin talebinin kabulüne, tüketicinin satın aldığı ürünü satıcıya iadesine, satıcının da ürün bedeli olan 370,00 TL’yi tüketiciye vermesine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Kararların Arşivi

Dailymotion Videoları