Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

16 Ekim 2009 Cuma

yalçın uyar

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.


Karar Tarihi: 09.10.2009
Şikayet eden : Yalçın UYAR
Şikayet edilen : Merpa İletişim Sistemleri Tic. ve San. Ltd. Şti.
Şikayet konusu : Nokia Marka Cep Telefonu
Şikayet tarihi : 17.09.2009
Talep : Ürünün Değiştirilmesi
Miktar : 600,00 TL

Olayın Özeti :Tüketici Yalçın UYAR verdiği dilekçesinde 05.07.2009 tarihinde aldığı cep telefonunu arızasından dolayı 06.08.2009 tarihinde teknik servise verdiğini fakat servise gidişinin üzerinden 30 iş günü geçmesine rağmen telefonun kendisine teslim edilmediğini belirtmiştir.

Şikâyet edilenin savunmasının özeti : Merpa İletişim Sistemleri Tic. ve San. Ltd. Şti. firması 17.09.2009 tarih ve 6164 sayılı yazımıza istinaden verdiği savunmada, telefonun yapılamadığını ve değişim işleminin yapılacağını fakat değişen parçanın yurtdışından geleceği için biraz zaman alacağını belirtmiştir.

İnceleme ve Gerekçe : Yapılan incelemede, ürünün 06.08.2009 tarihinde firmaya verildiği, 17.09.2009 tarihi itibariyle tüketiciye teslim edilmediği ve 30 işgününden daha uzun bir süre onarımda kaldığı servis formundan anlaşılmıştır. Bu nedenlerle Garanti Belgesi Uygulama Esaslarına Dair Yönetmelik’in 6. maddesindeki ‘malın tamir süresi en fazla 30 işgünüdür’ hükmüne istinaden tüketicinin talebinin kabul edilmesi gerektiği kanaatine varılmıştır.

Karar :Yukarıda açıklanan nedenlerle tüketicinin talebinin kabulüne, malın yenisi ile değiştirilmesine, değişimi mümkün değil ise mal için ödenilen bedelin tüketiciye iadesine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Kararların Arşivi

Dailymotion Videoları