Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

15 Ekim 2009 Perşembe

murat uzman

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.


Karar Tarihi: 09.10.2009
Şikayet eden : Murat UZMAN
Şikayet edilen : Migros Ticaret A.Ş.
Şikayet konusu : Philips Marka Cep Telefonu
Şikayet tarihi : 15.07.2009
Talep : Bedel İadesi
Miktar
: 49,00 TL

Olayın Özeti :Tüketici Murat UZMAN verdiği dilekçesinde, 28.06.2009 tarihinde aldığı cep telefonunun otomatik tuş güvenliği kilidi faal durumda iken soldaki en üst tuşa iki defa dokunulduğunda 112 Acil Servis arandığının farkına vardığını, evde iki tane çocuğu olduğunu, telefonu çocuklardan köşe bucak saklamak zorunda kaldığını, arızadan değil ama özellikten dolayı tuş güvenlik kilidinin gerekli görevi yapamadığını, bu özellik konusunda satış sırasında bilgilendirilmediğini, iade etmek istediğini ancak teknik servis tarafından üründe teknik bir arıza olmaması sebebiyle geri çevrildiğini bildirmiştir.

Şikâyet edilenin savunmasının özeti : Migros Ticaret A.Ş. firması 06.07.2009 tarih ve 4141 sayılı yazımıza istinaden verdiği savunmada tüketicinin malın teslimi tarihinden itibaren 30 gün içerisinde ayıbı satıcıya bildirme yükümlülüğünü yerine getirmediğini, 4077 Sayılı Kanunun ‘’Satış Sonrası Hizmetler’’ başlıklı 15. maddesine göre imalatçı veya ithalatçıların ilan edilen kullanım ömrü süresince bakım ve onarım hizmetleri sunma zorunluluğu olduğunu, ancak Migros Tic. A.Ş. firmasının malın ithalatçı veya üreticisi olmadığını, üründe bir ayıp olup olmadığının ispatını bulunmadığını, tüketicinin iddiasının cep telefonunun arızalanması değil özelliği olduğunu bildirmiştir.

İnceleme ve Gerekçe : Yapılan incelemede, tüketicinin şikayetinin üründeki bir arıza olmayıp özellikten kaynaklandığı anlaşılmıştır. Tüketici bu durumu şikayet dilekçesinde de belirtmiştir. Bu nedenle 4077 Sayılı Kanunun 4. maddesine göre ilgili cep telefonu ayıplı mal olarak kabul edilemeyeceğinden tüketicinin talebinin kabul edilmemesi gerektiği kanaatine ulaşılmıştır.

Karar :Yukarıda açıklanan nedenlerle tüketicinin talebinin reddine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Kararların Arşivi

Dailymotion Videoları