Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

15 Ekim 2009 Perşembe

elif çetin

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.

Karar Tarihi: 09.10.2009
Şikayet eden : Elif ÇETİN
Şikayet edilen : Casper Bilgisayar Sistemleri A.Ş.
Şikayet konusu : Casper Marka Bilgisayar
Şikayet tarihi : 03.09.2009
Talep : Bedel İadesi
Miktar : 2000,00 TL

Olayın Özeti : Tüketici Elif ÇETİN verdiği dilekçesinde 07.08.2007 tarihinde satın aldığı bilgisayarı arızası nedeniyle 29.07.2009 tarihinde teknik servise verdiğini, ancak 30 işgünü sonucunda ürünün tamirinin yapılmadığını bildirmiştir.

Şikâyet edilenin savunmasının özeti : Casper Bilgisayar Sistemleri A.Ş. firması 03.09.2009 tarihli ve 5767 sayılı yazımıza istinaden verdiği savunmada 03.08.2009 tarihinde teknik servise gelen ürünün 01.09.2009 tarihinden gönderildiğini, ürünün çalışır durumda olduğunu, yasal olarak iade veya değişim şartlarının oluşmadığını bildirmiştir.

İnceleme ve Gerekçe : Yapılan incelemede, ürünün 29.07.2009 tarihinde teknik servise verildiği ekli formlardan anlaşılmıştır. Ayrıca he ne kadar şikayet edilen firma ürünün 01.09.2009 tarihinde tüketiciye gönderildiğini iddia etse de bu konuda geçerli bir belge sunamamıştır. Bu nedenlerle Garanti Belgesi Uygulama Esaslarına Dair Yönetmelik’in 6. maddesindeki ‘malın tamir süresi en fazla 30 işgünüdür’ hükmüne istinaden tüketicinin talebinin kabul edilmesi gerektiği kanaatine ulaşılmıştır.

Karar :Yukarıda açıklanan nedenlerle tüketicinin talebinin kabulüne, 2000,00 TL’ye satın alınan mal için ödenilen bedelin satıcı tarafından tüketiciye, tüketicinin de malı satıcıya iade etmesi gerektiğine karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Kararların Arşivi

Dailymotion Videoları