Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

15 Ekim 2009 Perşembe

gülcan koray

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.


Karar Tarihi: 09.10.2009
Şikayet eden : Gülcan KORAY
Şikayet edilen : Avea İletişim Hizmetleri A.Ş.
Şikayet konusu : Tarife Değişimi
Şikayet tarihi : 06.03.2009
Talep : Bedel İadesi
Miktar : 300.00 TL.

Olayın Özeti :Tüketici Gülcan KORAY verdiği dilekçesinde, Aveaya ait ...9127 ve …9128 numaralı cep telefonu hatlarının sahibi olduğunu; 10.07.2008 tarihinde Aveanın Toplan Gel Tarifesine geçtiğini reklam ve firma yetkililerinin beyanlarının aksine yüksek faturalar gelince 09.10.2008 tarihinde Kamu Tarifesine geçtiğini bu tarifede de beklediğini bulamayınca 22.12.2008 tarihinde hattan ayrıldığını; her iki tarifede de genelde kendisine ait iki hat ile konuşulduğunu; ancak bu iki hat arasındaki konuşmalar da dahil olmak üzere bedava denilen bir çok görüşmenin ücretlendirildiğini ve kendisinden bu süre içinde yaklaşık 300,00 TL fazla ücret istendiğini, firmanın 80,25 TL fazla ücretlendirmeyi kabul ettiğini, ancak bunun çok üzerinde bir miktarın hizmet dışı olarak alındığını bildirmiştir.

Şikâyet edilenin savunmasının özeti : Avea İletişim Hizmetleri A.Ş. firması 06.03.2009 tarih ve 1187 sayılı yazımıza istinaden verdiği savunmada, Toplan Gel Tarifesinde her bir grup üyesinin her ay 300 dk. ücretsiz grup içi konuşma süresinin olduğunu, bu süreyi 2 ile 10 kişilik gruplarında var olan bireyleri ararken kullanabildiklerini, 16.07.2008 tarihinde Toplan Gel Tarifesi aktif olduktan sonra tüketicinin her iki hattı arasında sistemsel bir hata nedeniyle grup oluşturulamadığını, bu nedenle aralarında yapılan görüşmelerin ücretlendirildiğini, 16.10.2008 tarihine kadarki bu tarife için düzenlenen faturaların incelendiğini ve …9127 numaralı hat ile ilgili 41,64 ve …9128 numaralı hat ile ilgili 38,61 TL iade yapılmasına karar verildiğini, Sınırsız Kamu tarifesinde limitsiz ve ücretsiz olarak tüm Avea Kamu Tarifeleri ile görüşülebileceğini, bunun dışındaki görüşmelerin ücretlendirileceğini, tüketicinin 16.10.2008 tarihinde Sınırsız Kamu Tarifesine geçmesinden bu hattın faturasıza geçmesine kadar olan sürede operasyonel bir hata tespit edilmediğini bildirmiştir.

İnceleme ve Gerekçe : Yapılan incelemede, tüketicinin sunduğu eklerde 2 adet kullanım detayı bulunduğu, bu iki konuşma detayının 35,00 TL’ye denk geldiği, bu kullanım detaylarında tüketiciye ait iki hattın ücretsiz olması gereken görüşmelerinin ücretlendirildiği, bu hatanın Avea tarafından kabul edilerek fatura bedeli üzerinden düşüldüğü anlaşılmıştır. Ancak tüketicinin iddia ettiği gibi 300,00 TL’nin üzerinde bir bedele denk gelen kullanım detayının ekte yer almaması sebebiyle tüketicinin iddialarını doğrulayacak bir belge bulunamamıştır. Bu nedenle 4077 Sayılı Kanunun 4/A maddesine istinaden hizmette bir ayıp olmaması sebebiyle tüketicinin talebinin kabul edilmemesi gerektiği kanaatine ulaşılmıştır.

Karar :Yukarıda açıklanan nedenlerle tüketicinin talebinin reddine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Kararların Arşivi

Dailymotion Videoları